Życie w MisjachJest silnie powiązane z poziomami i generalnie chodzi o to ile razy ktoś nam zada obrażenia lub ile razy coś nam się nie uda.
ŁATWE MISJE:
- jeśli postać zostanie trafiona 15 razy - misja kończy się niepowodzeniem
- jeśli czyny postaci nie udadzą się 20 razy - misja kończy się niepowodzeniem
(każda dodatkowa postać gracza na misji dodaje +5 do puli niepowodzeń)ŚREDNIE MISJE:
- jeśli postać zostanie trafiona 12 razy - misja kończy się niepowodzeniem
- jeśli czyny postaci nie udadzą się 16 razy - misja kończy się niepowodzeniem
(każda dodatkowa postać gracza na misji dodaje +5 do puli niepowodzeń)TRUDNE MISJE:
- jeśli postać zostanie trafiona 8 razy - misja kończy się niepowodzeniem
- jeśli czyny postaci nie udadzą się 13 razy - misja kończy się niepowodzeniem
(każda dodatkowa postać gracza na misji dodaje +5 do puli niepowodzeń)Zakończenie misji NIEPOWODZENIEM sprawia, że nic nie otrzymujemy z nagród, a także że nie możemy znów iść na misję przez najbliższe
5 dni.
Zakończenie misji SUKCESEM oznacza, że możemy znów ruszyć postacią na misję po 2 dniach.Obrażenia w MisjachW trakcie gry zyskujecie obrażenia zawsze, gdy atak przeciwnika się powiedzie, albo jakaś nieudana/udana czynność prowadzi do obrażeń (stłuczone szkło, zacięcie kolcem rośliny itp.).
Na koniec posta wypisujecie obrażenia, a następnie piszecie w temacie
Zgłoszeń Obrażeń. Mistrz Gry potwierdzi wam czy się zgadza i co z wymienionych wpisujecie sobie do profilu - często malutkie i nieistotne obrażenia są przezeń olewane i nie musicie chodzić z ukłuciem od kolca na palcu.
Zatrudnienie Strażnika NPCOsoby, które nie walczą, a mogą iść na ciut niebezpieczne misje, mogą zatrudniać za 1 monetę Strażnika, który potrafi walczyć.
Walka w MisjachKiedy nadchodzi czas na walkę w misji, wiadomo, że możecie mieć problem z nabraniem dystansu, ale spokojnie, kostki wam pomogą.
W sytuacji gdy macie walkę możecie:- poprowadzić ją sobie sami
- poprosić kogoś znajomego by porzucał za wroga
- poprosić MG o pomoc
- Jak piszemy w trakcie walki - objaśnienie i przykłady:
Naturalnie w trakcie walki posty wyglądają następująco:
Rzucasz kostką k6 o to kto pierwszy zaczyna atak.
1-3 przeciwnik
4-6 ty
A - to będzie gracz
B - to będzie przeciwnik
UWAGA!
Jeśli przeciwnik ucieka i go zaatakujesz, to nazywa się "wymuszonym atakiem" lub "atak z zaskoczenia". W ten sposób zaliczasz 1 turę walki, a przeciwnik nie ma w niej szans na obronę!
(Większość zwykłych zwierząt i roślinożerców, które nie mają w zwyczaju atakować, a raczej uciekać, wpierw ucieka, a walczy dopiero po zostaniu zaatakowanymi - to się nie tyczy naturalnie dużych drapieżników)
A rzuca k6 i wypada, że atakuje jako pierwszy.
A pisze posta o ataku (max. 2 ataki w jednym poście!) i rzuca kością k12 na powodzenie (jeśli 2 ataki, to dwa rzuty).
A dodaje do rzutu kością bonus od umiejętności, jeśli posiada.
UWAGA!
Jeśli osiągniesz na kostce wynik "12" (bez bonusów!) to atak powiedzie się BEZ WZGLĘDU na udaną obronę przeciwnika!
(najlepiej zapisać sobie w poście, w którym się rzucało co się dodaje oraz jaki jest wynik)
Gracz pisze post B biorac pod uwagę swoje ataki/atak i pisząc jak się przed nimi broni, a następnie rzuca w tym poście k12* by określić czy wrogowi udało się obronić. Wrogowie nie mają dodawanych bonusów do wyniku kostki (chyba, ze MG powie inaczej)!
*Za wrogów można rzucać albo k6 albo k12!
REMIS - jeśli zarówno atak A jak i obrona B się powiodły, gracz pisze post "roztrzygnięcie remisu" i rzuca kością k6 by określić, czyja czynność przeważyła.
1-3 przeciwnik wygrał
4-6 gracz wygrał
Gracz następnie pisze posta podsumowującego turę, gdzie uwzględnia czy udało mu się przeforsować atak oraz czy wrogowi udało się obronić.
Np. A atakował 2 razy. Oba ataki się powiodły.
B bronił się rzecz jasna 2 razy, ale tylko jedna obrona się powioła.
W rzucie o Remis, A wygrał.
W takiej sytacji obecny wynik to 2-0 dla A.
W ten sposób kończymy PIERWSZĄ TURĘ.
W kolejnej turze następuje zamiana - atakuje B, a broni się A.
Wrogowie w Łatwych Misjach atakować mogą maks. 1 raz w poście!
UWAGA!
Umiejętność "Kontratak" pozwala na zamianę obrony na atak w poście gracza! Zamiast wybrać rzut na obronę, można zaatakować!
JEŚLI WRÓG CHYBI!
Jeśli ani jeden atak wroga się nie powiedzie, to zamiast postu z obroną, Gracz otrzymuje "atak okazyjny" - czyli może wykonać jeden atak w swoim poście (bo nie ma sensu bronić się przed czymś, co nie wyszło).
Po drugiej turze znów jest zamiana itp. Oczywiście wszystko zależy od poziomu trudności - różne ilości tur do odbębnienia.
Na koniec walki (po odbyciu wymaganych tur) Gracz podlicza wynik (kto zdobył więcej punktów) i ta osoba wygrywa walkę, co warto uwzględnić fabularnie w poście.
- Jeśli wygra gracz to super
- Jeśli przeciwnik wygra, można powtórzyć walkę lub próbować ucieczki (k12 + ew. bonusy z umiejek).
Ilość tur do przewalczenia w zależności od poziomów:ŁATWE MISJE:
Przewalczyć trzeba: 4 tury.
Przegrać z przeciwnikiem można maks. 8 razy, potem misja kończy się niepowodzeniem.
ŚREDNIE MISJE:
Przewalczyć trzeba: 8 tur.
Przegrać z przeciwnikiem można maks. 5 razy, potem misja kończy się niepowodzeniem.
TRUDNE MISJE:
Przewalczyć trzeba: 12 tur.
Przegrać z przeciwnikiem można maks. 2 razy, potem misja kończy się niepowodzeniem.