Jeśli tylko zapragniesz, świat Raashtram stoi przed Tobą otworem. Może zechcesz zostać mym Władcą? Nie obawiaj się, jeśli władza to nie to czego szukasz, to możesz przewodzić szlacheckiej rodzinie, prowadzić lokalny biznes, albo może... poszukasz miłości? Jeśli to za mało to mój brat próbuje imponować kobietom swymi wyczynami i przygodami, więc możesz jego wysłuchać.
Och... wybacz o Pani
Twa uroda onieśmiela nawet tak dzielnego rycerza, jak ja. Chcesz posłuchać o mych wyczynach? A może sama poszukujesz przygody? Moja siostra opowiada o spokojnym życiu poświęconym rodzinie i pracy, ale dla mnie życie to przygody! Odkrywanie nowych stworzeń, badanie każdego zakamarka Raashtram i świata poza nim! Walka z piratami, potworami i innymi stworami, które zagrażają tym ziemiom! Nie zwlekajmy dłużej, znalazłem już idealne miejsce na naszą wspólną przygodę.
Prowadzenie sobie podstawowych misji to całkiem prosta zabawa. Poniżej jest kilka okienek z wyjaśnionymi aspektami jak się za to zabrać, jak sobie sędziować, skąd wytrzasnąć nagrody itp.
Krok po kroku...
Zakładanie tematu misji:
1. Zakładasz w odpowiednim subforum w Otchłani Gry temat, np.: Polowanie Mavis De Andervell Dobrze jakbyście dodawali numerek - które to z kolei to będzie Wam i MG łatwiej ogarniać, czyli np.: #1 Polowanie Mavis De Andervell
2. W treści tematu zapisujesz w jakie rejony się udajesz - gdzie polujesz. Czyli jaka Sfera, a także teren czyli np. las, czy jezioro, czy tereny pustynne, albo góry itp.
3. Sprawdzasz jaka w danej sferze panuje pogoda i uwzględniasz to sobie w treści tematu. Porę dnia również! (Świt. Dzień. Wieczór. Noc.)
4. Piszesz w treści tematu, a także w okienku pod miejscem na tytuł (w "Description") POZIOM MISJI! Bez tego ani rusz.
5. Ostatnia informacja w treści zakładanego tematu to CEL. Chcesz zapolować na coś konkretnego? Znaleźć odpowiednie zioła, a może patrolować konkretny teren itp.? Napisz cel - dla wiedzy MG, swojej itp.
6. Zakładasz tak przygotowany temat i linka do niego wysyłasztutaj.
Pierwszy post i Kostka Misji:
1. Tworzysz nowy post w temacie. W treści piszesz, co zamierzasz zrobić aby osiągnąć swój cel, po czym rzucasz tzw. "Kostą Misji" (tak się nazywa). *Kostka Misji to inaczej k30
2. Aby rzucić kostką, należy wybrać ją w opcji pod postem i opublikować posta.
3. W zależności od liczby oczek, która wypadnie, dziać się mogą (lub i nie) różne rzeczy. Każde subforum ma osobny, przyklejony temat "Legenda Kostki Misji". Z Kostki Misji mogą wypaść jakieś stwory, przedmioty, twój cel, a nawet Cienie.
4. Sprawdzasz w Legendzie Kostek Misji w subforum, gdzie masz misję, CO oznacza dany wynik. Niektóre z nich wymagają wezwania MG (mają to napisane). Robicie to w tym temacie.
Co po Kostce Misji?:
1. Kolejny post, którego tworzysz musi analogicznie odpowiadać na to, co napotkasz na fabule. Czy to coś pozytywnego, czy negatywnego - odpowiadasz na to swoim postem.
2. W sytuacji, gdy nic się nie stało - wypadło tzw. NIC - musisz rzucać jeszcze raz, opisując naturalnie swe starania w celu wykonania celu misji.
3. Najważniejsze, jednak to "sędziowanie" swych postów, ale o tym w kolejnym punkcie.
Sędziowanie swej gry - mega ważna część:
1. Każda czynność, którą wykonujesz w misji musi być sędziowana. Używamy do tego naszej k12, czyli tzw. "Kostki Powodzenia - k12" (tak jest napisana).
Czas na objaśnienie dla osób, które nie rozumieją "dlaczego". Dla rozumiejących - proszę przekść do punktu 2. Sędziując samemu sobie nie macie dystansu do oceny własnych zdolności i poczynań. Niechętnie przyjmiecie porażki i niepowodzenia. Mistrzowie Gry również miewaję te problemy, dlatego korzystamy wszyscy z kostki k12.
2. Kostka k12 jest powiązana z waszymi umiejętnościami, tak jak i najczęściej misja, którą wykonujecie. Oprócz tego istotne są też - poziom misji, a także wasze umiejętności i ich poziomy.
3. O to jak rzucać w zależności od poziomy misji - jak wyglądają rzuty oraz ile się do nich dodaje w zależności od poziomu umiejętności, macie dokładnie rozpisane w temacie o Poziomach Umiejętności.
* Chcesz ustrzelić coś z łuku? Rzucasz kością. Chcesz dodać kolejny składnik? Rzucasz kością. Chcesz porąbać drewno? Rzucasz kością.
4. W poście, w którym rzucasz kością na daną czynność, musisz przede wszystkim tę czynność napisać (np. jak celujesz i zamierzasz strzelić do łani).
5. Powinno się także napisać pod postem jakiej umiejętności używacie - która umiejętność będzie brana pod uwagę.
6. W sytuacji, gdy rzucacie kilka razy bo na kilka akcji - na dole posta wymieniacie, po kolei kolejność rzutów - która czynność do którego rzutu podlega: 1. strzał z łuku 2. rzut nożem 3. salto do tyłu To po to by potem nie wybierać sobie, który udany rzut, do której czynności.
Kilka ostrzeżeń i Uwag:
Uwaga! Mistrzowie Gry i Administracja zaglądają i mają oko na prowadzone przez Was misje! Nie polecamy, więc oszukiwania i innych numerów takich jak np.:
- Jeśli np. tworzysz mikstury/wynalazki/etc. według istniejacych receptur, a nie majstrujesz coś nowego, to pamiętaj że musisz postępować wg sporządzonych przepisów i receptur! Musisz opisać co dodajesz, albo ile czego itp. jeśli te informacje są - jeśli spróbujesz się wygłupiać i dodawać "nic" albo zmyślać - kara będzie surowa.
- W przypadku zwierząt i bestii to albo masz do czynienia z takimi "naszymi" (jeleń, dzik etc.) bądź z istniejącymi już w Bestariuszu, albo próbujesz odkryć coś nowego, bądź niechcący odkrywasz coś nowego. Pamiętaj, że jeśli opis mówi gdzie zwierzę występuję, albo jak się zachowuje to nie przeinaczasz tego sobie. Drapieżnik wodny nie wyskoczy ci na pustyni...
- Przy tworzeniu nowych rzeczy i próbach odkrycia nowych rzeczy, to albo takie coś zdarza się wam NIECHCĄCY z powodu rzutu Kością Misji, albo od początku zakładacie taki cel. Jeśli misja się powiedzie to w nagrodę, po akceptacji stanu przebiegu misji przez Admina/MG możecie opisać, nazwać itp. stworzony przedmioty/poznane zwierzę/zioło itp. *MG może zasugerować, co wam wyszło albo dać wam możliwość zaproponowania, ale zastrzegamy sobie prawo do wpłynięcia na efekt końcowy (byście czasem nie przekąbinowali).
- Wszelkie próby nagięcia, łamania zasad czy oszukiwania, po przyłapaniu będą niezwykle surowo karane - bo nie o to chodzi by oszukiwać, a by się dobrze bawić nie robiąc tego!
Misje mogą się czasami nie udać. Ponadto występują w nich czasem walki (czy to na polowaniach, czy patrolach itp.) Informacje o tym, kiedy zawala się misję, jak walczyć i jak radzić sobie z obrażeniami znajdziecie w osobnym temacie -> o tutaj.
Nagrody interesują pewnie wszystkich najbardziej. Informacje odnośnie nagród na koniec misji (ile, czego itp.) odczytacie tutaj!
Najczęstsze pytania i odpowiedzi:
Tutaj z czasem pojawią się pytania od was i odpowiedzi. Problemowe sytuacje itp. Wszystko to po to byście wiedzieli jak sobie w niektórych sytuacjach radzić.
Forum Raashtram nazwę ma ku czci Flamberga, jest jednak autorskim dziełem twórców forum. Zawartość Raashtram należy do twórców i graczy, z kolei większość grafik, kodów itp. nie jest naszego autorstwa.