Raashtram PBF
Charakterystyka Mitycznego Zakonu Q163nkp
Raashtram PBF
Charakterystyka Mitycznego Zakonu Q163nkp
Witaj mój Panie
Jeśli tylko zapragniesz, świat Raashtram stoi przed Tobą otworem. Może zechcesz zostać mym Władcą? Nie obawiaj się, jeśli władza to nie to czego szukasz, to możesz przewodzić szlacheckiej rodzinie, prowadzić lokalny biznes, albo może... poszukasz miłości? Jeśli to za mało to mój brat próbuje imponować kobietom swymi wyczynami i przygodami, więc możesz jego wysłuchać.
Och... wybacz o Pani
Twa uroda onieśmiela nawet tak dzielnego rycerza, jak ja. Chcesz posłuchać o mych wyczynach? A może sama poszukujesz przygody? Moja siostra opowiada o spokojnym życiu poświęconym rodzinie i pracy, ale dla mnie życie to przygody! Odkrywanie nowych stworzeń, badanie każdego zakamarka Raashtram i świata poza nim! Walka z piratami, potworami i innymi stworami, które zagrażają tym ziemiom! Nie zwlekajmy dłużej, znalazłem już idealne miejsce na naszą wspólną przygodę.
 

Share

Charakterystyka Mitycznego Zakonu

Azarchehr Agassi
Azarchehr AgassiArcyMistrz
Liczba postów : 91
PisanieTemat: Charakterystyka Mitycznego Zakonu  Charakterystyka Mitycznego Zakonu Empty15.02.19 10:52

ZAKON MITYCZNYCH

Charakterystyka Mitycznego Zakonu C1pfaYD

Aktualnie rządzący ArcyMistrz: Azarchehr Agassi





- Język -> Mityczni posługują się biegle dwoma językami: wspólnym oraz mitycznymi runami. Wspólny jest wymawianym dialektem, zaś mityczne runy są alternatywnym sposobem zapisu mowy wspólnej. Najprościej tłumacząc wspólny dialekt jest swego rodzaju mową niższą u Mitycznych, a runy są wyższą formą.

- Szkolnictwo -> Szkolnictwo na początku jest dostępne dla każdej kasty, natomiast chłopi mogą jedynie przez krótszy okres uczęszczać do Elementarium, a później mieszczaństwo ma prawo do wyższego wykształcenia, jak szlachta i arystokracja, lecz wiąże się to z niemałymi kosztami, niekiedy taka mieszczańska rodzina chcąc zainwestować w edukację dla potomka, musi wystawić cały swój majątek, a i tak nie każdą rodzinę będzie na to stać. Mityczny Zakon szczególnie stawia na specjalistów, choć nie oznacza to, że nie ma ogólnego wykształcenia. System edukacji w Mitycznym zakonie wygląda następująco:
Elementarium - Szkoła obowiązkowa dla każdego mitycznego niezależnie od kasty, to tam Mityczni poznają język wspólny, jak i poznają mityczne runy, znajomość obu tych języków jest niezbędna. Dodatkowo każdy Mityczny w tym miejscu poznaje podstawy odnośnie działania kryształów oraz żywiołów i podstaw funkcjonowania każdej rasy, geopolitykę, podstawy wiary i funkcjonowania Zakonu i etykiety. Chłopi na tym etapie kończą swoją edukację, zaś mieszczaństwo, szlachta oraz arystokracja w tej szkole uczą się czytać i pisać w obu językach, otrzymują większy bagaż wiedzy w wcześniej wspomnianych dziedzinach, a następnie udają się na dalszy etap szkolnictwa, jeśli mają takie życzenie.
Mityczna Akademia Naukowa ku czci Magnusa - Wyższa szkoła, do której mogą uczęszczać mieszczanie, szlachta i arystokracja. Akademia w głównej mierze naucza w następujących dziedzinach: Wynalazczość/Nauka, Krystalografia (nauka o kryształach) połączona z Zaklinaniem oraz Elementarystyka (nauka o żywiołach i funkcjonowaniu magii) przez pierwsze lata studenci są nauczani z każdego przemiotu, a z czasem podejmują się specjalizacji w wybranym kierunku.
Wielki Instytut ku czci Akatosha i Zenithara - Jest to miejsce, do którego mogą się udać wszyscy poza chłopami. Tutaj naucza się następujących kierunków: Handel, prawo, dyplomacja oraz szkoli się tu każdego, kto jest zainteresowany w odbyciu służby czy to w straży czy to w armii Zakonu i tutaj wyjątkowo możliwe jest przyjęcie również osobnika z chłopskiej kasty.
Dodatkowe nauki: W kwestiach związanych z rzemiosłem odbywane są nauki w następujący sposób: Rzemieślnicy, którzy otrzymali tytuł Biegłego swojego rzemiosła mogą przyjąć czeladników ilościowo według uznania, a potem czeladnik może podjąć samodzielną działalność w momencie, kiedy jego Biegły uzna, że jest gotowy. Następnie, by uzyskać tytuł Biegłego, trzeba realizować się dłuższy czas w zawodzie i swoimi osiągnięciami udowodnić mistrzostwo w swoim fachu. Biegli są mianowani przez Mistrza i Arcymistrza Zakonu Mitycznych. Jeśli nie są w stanie tego zrobić, mistrzostwo mogą udzielić Naczelni rzemiosła. Najstarsi i najznamienitsi doświadczeniem mianowani są tylko i wyłącznie przez Władcę, bądź jego prawą rękę.
                                                                                               
- Armia -> Ogólnie Mityczni są najlepsi w obronie i oblężeniach, natomiast atak nie należy do ich najmocniejszych stron. W mocnym uproszczeniu armia Mitycznych składa się z następujących jednostek:
Piechota: Składa się z ochotników z każdej kasty, niemniej najczęściej jest to kasta chłopska, charakteryzuje tą jednostkę opanowana zdolność walki mieczem półtoraręcznym, a w drugiej ręce posiada kryształ generujący średniej wielkości tarczę magiczną. Jest to jednostka zwarcia i pierwszego kontaktu. Najliczniejsza i najtwardsza fizycznie w Zakonie
Artyleria magiczna - Elementaliści, których umiejętności są wyszlifowane pod silne, obszarowe ataki z dystansu, jest to wizytówka armii Mitycznych, to właśnie artyleria jest kluczowym elementem armii zakonnej.
Tarczownicy - Jednostki skupione na osłanianiu innych jednostek, a w szczególności magicznych artylerzystów i machiny wojenne.
Medycy Bojowi - Medycy, którzy są przystosowani do leczenia wojsk w warunkach bojowych.
Kapłani bitewni - Kapłani, którzy odpowiadają za udzielanie wojskom błogosławieństw, śpiewają wojenne psalmy oraz odpowiadają za utrzymaniu odpowiedniego poziomu morale.
Machiny wojenne - Wynalazcy i krystalografowie są wizytówką Mitycznego Zakonu, dlatego też elity tych specjalizacji odpowiadają za tworzenie maszyn, które mają na celu przechylanie szali zwycięstwa w sytuacji kryzysowej na korzyść Mitycznych.

- Pomoc medyczna itd. -> Lecznica Mitycznego Zakonu

- Prawa, zakazy, obowiązki -> To są najważniejsze "paragrafy" występujące w Mitycznym Zakonie:
Obowiązek minimalnego wykształcenia - Każda kasta u Mitycznych ma obowiązek uczęszczać do Elementarium w okresie odpowiednim dla wybranej kasty, jeśli dany Mityczny nie wywiązuje się z tego obowiązku, nie ma możliwości dalszego rozwoju, dopóki nie ukończy obowiązkowej nauki.
Równouprawnienie - Kobiety mogą uprawiać zawody najczęściej uprawiane przez mężczyzn, ale tylko za zgodą ojca, bądź małżonka/małżonki. Jeśli żaden z nich nie występuje, kobieta ma wolność wyboru. Dodatkowo respektowane są małżeństwa homoseksualne.
Prawo do obrony - Mityczni mają obowiązek przyjmować z godnością każdego przyjezdnego, natomiast mają prawo wygonić z Zakonu każdego cudzoziemca, który szkodzi ogólnemu porządkowi społecznemu. Prawo do obrony również tyczy się możliwości obrony przed zarzutami.
Zakaz samodzielnego eksportu kryształów - Z uwagi na zagrożenia wynikające z obecności Molochów, każdy Mityczny, który zostanie przyłapany na nieusankcjonowanym eksporcie kryształów zostanie ukarany w zależności od skali takiego procederu. Wyjątkiem są kryształy służące do zwiększenia energii Mitycznego. Te można wynosić poza Zakon, ale w niezbędnej ilości. Ewentualną zgodę na eksport kryształów w celu handlowym należy uzyskać od władz Zakonu.

- Wierzenia -> Mityczni poza gloryfikowaniem Matki Raashtram wierzą w następujących Bogów:
Akatosh - Domena wojny, prawa i historii (w znaczeniu pamięci i zapisków). Sprzyja armiom podczas wojny, patronuje wszelkim wojownikom, władcom, obrońcom sprawiedliwości i skrybom oraz osobom studiującym historię.
Zenithar - Bóg patron handlu, dyplomacji oraz wszystkich rzemiosł. Prosi się go o pomoc na przykład w każdej sytuacji wymagającej pomocy w układach czy naradach z innymi istotami, biegłości w języku, czy gdy potrzeba inspiracji do stworzenia szczególnie pięknego wyrobu.
Magnus - Bóg magii. Na początku świata był Wielkim Architektem –tym, który zaprojektował świat, by później stworzyć go z resztą bóstw. Jednak nie spodobało mu się wykonane dzieło i opuścił świat śmiertelników, lecz wciąż go obserwuje i opiekuje się magami i alchemikami.
Mara - Bogini miłości, ogniska domowego i seksualności. Przed jej ołtarzem bierze się śluby. Patronka kochanków.
Mehrunes- Jedyny zły bóg. Robi na złość mieszkańcom tej części świata, i nie tylko. Dręczy ich koszmarami. Sprawia, że mają wielkiego pecha, nic im nie wychodzi, ma miejsce jakiś zły zbieg okoliczności.

- Święta -> To są najważniejsze święta obchodzone przez Mitycznych, natomiast w najbliższym czasie zostaną dodane inne święta:
Dzień Pamięci - Obchodzą ten dzień głównie Mityczni. Polega on na wspominaniu tych bardziej zapomnianych części historii, ponieważ według nauk Akatosha, z każdego elementu przeszłości da się czegoś nauczyć.
Święto Magnusa - To dzień, w którym prawdopodobnie opuścił on świat śmiertelników; odbywają się wielkie konferencje magów dzielących się doświadczeniem, targi alchemików, pokazy sztuk magicznych i eksperymentów alchemicznych. Dyskutuje się też na temat Kryształów, np. wynalazków z nimi związanymi.
Święto Wiosny - Podobne jest do świętowania nadejścia danej pory roku u Chimer. Są tańce, szukanie oznak wiosny, picie. Dzień ten jest poświęcony Marze, świętuje się płodność i odrodzenie flory. Często kończy się na bardzo cenzuralnych „obchodach” święta…
Dni Sztuk poświęcone Zenitharowi - Odbywają się dwa razy w roku. Odbywają się zawody zarówno w sztuce przemawiania, jak i sztuce wyrabiania różnych rzeczy, rekrutacja do cechów rzemieślniczych i związków handlarzy, a nawet wystawy najpiękniej wykonanych przedmiotów i obrazów. Często towarzyszą temu wszystkiemu pokazy kowalstwa i targi różnego rodzaju.

Disclaimer:

Charakterystyka Mitycznego Zakonu

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry
Strona 1 z 1

Similar topics

-
» Stan Mitycznego Zakonu
» Lecznica Mitycznego Zakonu
» Charakterystyka Shadowmoon
» Charakterystyka Avalonu
» Charakterystyka Metropolis

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Raashtram PBF :: Sfera Midgard :: Mityczny Zakon ~ Mityczni :: INFO-

Forum Raashtram nazwę ma ku czci Flamberga,
jest jednak autorskim dziełem twórców forum.
Zawartość Raashtram należy do twórców i graczy,
z kolei większość grafik, kodów itp. nie jest naszego autorstwa.