Raashtram PBF
Charakterystyka Metropolis Q163nkp
Raashtram PBF
Charakterystyka Metropolis Q163nkp
Witaj mój Panie
Jeśli tylko zapragniesz, świat Raashtram stoi przed Tobą otworem. Może zechcesz zostać mym Władcą? Nie obawiaj się, jeśli władza to nie to czego szukasz, to możesz przewodzić szlacheckiej rodzinie, prowadzić lokalny biznes, albo może... poszukasz miłości? Jeśli to za mało to mój brat próbuje imponować kobietom swymi wyczynami i przygodami, więc możesz jego wysłuchać.
Och... wybacz o Pani
Twa uroda onieśmiela nawet tak dzielnego rycerza, jak ja. Chcesz posłuchać o mych wyczynach? A może sama poszukujesz przygody? Moja siostra opowiada o spokojnym życiu poświęconym rodzinie i pracy, ale dla mnie życie to przygody! Odkrywanie nowych stworzeń, badanie każdego zakamarka Raashtram i świata poza nim! Walka z piratami, potworami i innymi stworami, które zagrażają tym ziemiom! Nie zwlekajmy dłużej, znalazłem już idealne miejsce na naszą wspólną przygodę.
 

Share

Charakterystyka Metropolis

Harmond Skylar
Harmond SkylarWładca Rasy
Liczba postów : 143
PisanieTemat: Charakterystyka Metropolis  Charakterystyka Metropolis Empty04.12.16 19:05

Metropolis

Stolica Ludzi



Władca I: Harmond Skylar

* Audiencje u Władcy *

    Szkolnictwo

      Akademia Rzemieślnicza ~ Różnej maści najlepsi rzemieślnicy z całego Królestwa Ludzi zostali powołani na stanowiska nauczycieli, aby kształcić przyszłych mistrzów w swoich dziedzinach. Uczęszczać do niej mogą wszystkie dzieci mieszczańskie. Jedynym ograniczeniem jest wiek, minimum 12 lat.
      Narodowa Szkoła Nauk ~ NSN to szkoła, którą musi ukończyć każdy młody przedstawiciel rasy Ludzkiej należący do kasty arystokratycznej, bądź młody mieszkaniec królestwa należący do innej rasy (nieobowiązkowe) tej samej kasty. Naukę mogą też podejmować dzieci bogatszych mieszczan, o ile ci uiszczą odpowiednią opłatę. Zaczyna ją w wieku 6 lat. Największy nacisk kładziony jest na czytanie i pisanie, ale także rachunki, zajęcia fizyczne związane z przeszkoleniem wojskowym, geografia świata bądź historia ich własna czy też ogólna. Nauka trwa 8 lat.
      Szkoła Bogów ~ Wszyscy, którzy skończyli NSN a chcą zostać kapłanami, muszą kontynuować naukę w tej szkole.




    Inne

      Gildia Rzemieślników ~ To organizacja zrzeszająca wszystkich rzemieślników królestwa Ludzi. Rządzi tutaj rada złożona z przedstawicieli wszystkich występujących w Midgardzie specjalizacji rzemieślniczych, po jednym na każdą. Głównymi zadaniami gidii są podnoszenie kwalifikacji zawodowych, utrwalanie więzi środowiskowych, postaw zgodnych z zasadami etyki i godności, reprezentowanie interesów członków wobec organów władzy. Rada przyjmuje wszystkie duże zlecenia, rozdzielając poszczególne zadania między członków.
      Gildia Kupiecka ~ Organizacja podobna do Gildii Rzemieślniczej, skupiająca wszystkich kupców Królestwa Ludzi. Każdy człowiek, który chce handlować na terenie państwa ma obowiązek zgłosić się do tutaj i uzyskać na to pozwolenie. To samo tyczy się zagranicznych kupców. Rządzi tutaj rada złożona z 10 najbardziej doświadczonych (co nie znaczy, że najbogatszych) kupców. Głównymi zadaniami gidii są podnoszenie kwalifikacji zawodowych, utrwalanie więzi środowiskowych, postaw zgodnych z zasadami etyki i godności, reprezentowanie interesów członków wobec organów władzy. Rada przyjmuje wszystkie duże zlecenia, rozdzielając poszczególne zadania między członków.


    Obrady

      Organ doradczy Władcy składa się z 15 członków. Władca zastrzega sobie możliwość powołania dodatkowych doradców (Jeżeli jakaś rasa nieludzka posiada w Królestwie zorganizowane społeczeństwo, może ubiegać się o swojego członka w radzie). Obrady odbywają się w sali obrad przy okrągłym stole. Nikt nie siedzi wyżej od sąsiada, wszyscy są równi, nawet Władca, aczkolwiek Rada jest tylko i wyłącznie organem doradczym Władcy. Wszystkie decyzje podejmuje on samodzielnie.


Skład Rady:

    Prawa Miejskie

      Równouprawnienie ~ kobiety mają prawo wykonywać tę samą pracę co mężczyźni bez ujmy dla nich czy ich rodzin
      Obowiązek Nauki ~ każde dziecko rasy Ludzkiej musi ukończyć Narodową Szkołę Nauk
      Wsparcie Rozwoju ~ człowiek, który chce założyć własny interes otrzyma pożyczkę od państwa w ramach wsparcia i ułatwienia startu
      Immunitet ~ każdy człowiek opuszczający królestwo w konkretnym celu, może ubiegać się o Immunitet i wtedy będzie chroniony za granicą przed prawem innych państw pod groźbą wojny z Ludźmi (wydawane bardzo rzadko i w szczególnych przypadkach)
      Równe prawo ~ każdy bez względu na płeć, urząd, pełnioną funkcję czy status społeczny będzie tak samo sądzony, jeśli złamie prawo. Straże mają obowiązek pojmać osobę łamiącą prawo i doprowadzić do lochów
      Surowość prawa ~ najwyższą karą, jaką może dostać człowiek to kara śmierci i wygnanie (za najcięższe zbrodnie tj. wielokrotne morderstwa/gwałty, morderstwa/gwałty ze szczególnym okrucieństwem i premedytacją przy jednoczesnym braku skruchy, zdrady stanu i inne). Jeśli zostanie wygnany, każdy człowiek który spotka wygnańca na terenie państwa ma obowiązek pojmać taką osobę i doprowadzić do lochów
      Tolerancja ~ Punkt prawa odnosi się do tolerowania innych ras, wyznań i przekonań, o ile nie działają one na szkodę Królestwa. Oficjalnie zaś nietolerowane i wprost zabronione są związki jednopłciowe.
      Podatki ~ płacą je wszyscy, którzy uzyskują jakikolwiek przychód. Osoby, które będą się uchylać przed płaceniem ich, poniosą konsekwencje w postaci wysokich grzywien a nawet aresztów
      Handel ~ Na handel na terenie państwa potrzebne jest pozwolenie. Zagraniczni kupcy ubiegający się o możliwość handlu na terenie Królestwa Ludzi zmuszeni są do uzyskania pozwolenia od Rady Gildii Kupieckiej. Istota nie przestrzegająca prawa zostaje aresztowana, a majątek skonfiskowany - bez względu na rasę.


    Straż Miejska

      Zbroja ~ każdy Strażnik Miejski nosi taką właśnie zbroję. Ponadto każdy członek tejże jednostki musi potrafić walczyć mieczem, włócznią i strzelać z łuku bądź kuszy.


    Gwardia Królewska

      Zbroja ~ każdy Gwardzista Królewski nosi taką zbroję. Członkami Gwardii Królewskiej mogą zostać osoby z wysokim doświadczeniem bojowym, które przejdą przed ostre sito selekcji i szkolenia. Jest to oddział elitarnej, ciężkiej jazdy


    Bóstwa Ludzi

      Akatosh ~ za domenę ma wojnę, prawo i historię (w znaczeniu pamięci i zapisków). Sprzyja armiom podczas wojny, patronuje wszelkim wojownikom, władcom, obrońcom sprawiedliwości i skrybom oraz osobom studiującym historię.
      Zenithar ~ jest patronem handlu, dyplomacji oraz wszystkich rzemiosł. Prosi się go o pomoc na przykład w każdej sytuacji wymagającej pomocy w układach czy naradach z innymi istotami, biegłości w języku, czy gdy potrzeba inspiracji do stworzenia szczególnie pięknego wyrobu.
      Magnus ~ bóg magii. Na początku świata był Wielkim Architektem –tym, który zaprojektował świat, by później stworzyć go z resztą bóstw. Jednak nie spodobało mu się wykonane dzieło i opuścił świat śmiertelników, lecz wciąż go obserwuje i opiekuje się magami i alchemikami.
      Mara ~ bogini miłości, ogniska domowego i seksualności. Przed jej ołtarzem bierze się śluby; patronka kochanków.
      Mehrunes ~ jedyny zły bóg religii Midgardu. Robi na złośc mieszkańcom tej części świata, i nie tylko. Dręczy ich koszmarami, sprawia że mają wielkiego pecha, nic im nie wychodzi, ma miejsce jakiś zły zbieg okoliczności.


    Obrządki i Święta

      Świeto Magnusa ~ dzień, w którym prawdopodobnie opuścił on świat śmiertelników; odbywają się wielkie konferencje magów dzielących się doświadczeniem, targi alchemików, pokazy sztuk magicznych i eksperymentów alchemicznych. Dyskutuje się też na temat Kryształów, np. wynalazków z nimi związanymi.
      Biblioteki i księgarnie ~ często poświęcone są Akatoshowi.
      Święto Wiosny ~ podobne jest do świętowania nadejścia danej pory roku u Chimer – są tańce, szukanie oznak wiosny, picie. Dzień ten jest poświęcony Marze, świętuje się płodnośc i odrodzenie flory. Często kończy się na bardzo cenzuralnych „obchodach” święta…
      Dni Sztuk poświęcone Zenitharowi ~ odbywają się dwa razy w roku. Odbywają się zawody zarówno w sztuce przemawiania, jak i sztuce wyrabiania różnych rzeczy, rekrutacja do cechów rzemieślniczych i związków handlarzy, a nawet wystawy najpiękniej wykonanych przedmiotów i obrazów. Często towarzyszą temu wszystkiemu pokazy kowalstwa i targi różnego rodzaju.
      Święto Męstwa ~ najbardziej widowiskowy dzień w roku. Zbierają się dwie armie, jedna pod sztandarem Akatosha, druga pod sztandarem Mehrunesa, i odbywają udawaną, lecz widowiskową bitwę. Zdarzają się wypadki, przypisywane oczywiście złej woli Mehrunesa.
      Dzień Pamięci ~ obchodzą głównie Mityczni. Polega on na wspominaniu tych bardziej zapomnianych części historii, ponieważ według nauk Akatosha z każdego elementu przeszłości da się czegoś nauczyć.



Herb rodu Skylar


Obecnego Władcy Ludzi
Charakterystyka Metropolis E756cbf02ad4a740193815065f5c7049

Charakterystyka Metropolis

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry
Strona 1 z 1

Similar topics

-
» Lecznica Metropolis
» Charakterystyka Gondolinu
» Charakterystyka Mor Khazgur
» Charakterystyka Purgatorium
» Charakterystyka Shadowmoon

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Raashtram PBF :: Sfera Midgard :: Metropolis :: INFO-

Forum Raashtram nazwę ma ku czci Flamberga,
jest jednak autorskim dziełem twórców forum.
Zawartość Raashtram należy do twórców i graczy,
z kolei większość grafik, kodów itp. nie jest naszego autorstwa.