Raashtram PBF
Rzuty Kośćmi Q163nkp
Raashtram PBF
Rzuty Kośćmi Q163nkp
Witaj mój Panie
Jeśli tylko zapragniesz, świat Raashtram stoi przed Tobą otworem. Może zechcesz zostać mym Władcą? Nie obawiaj się, jeśli władza to nie to czego szukasz, to możesz przewodzić szlacheckiej rodzinie, prowadzić lokalny biznes, albo może... poszukasz miłości? Jeśli to za mało to mój brat próbuje imponować kobietom swymi wyczynami i przygodami, więc możesz jego wysłuchać.
Och... wybacz o Pani
Twa uroda onieśmiela nawet tak dzielnego rycerza, jak ja. Chcesz posłuchać o mych wyczynach? A może sama poszukujesz przygody? Moja siostra opowiada o spokojnym życiu poświęconym rodzinie i pracy, ale dla mnie życie to przygody! Odkrywanie nowych stworzeń, badanie każdego zakamarka Raashtram i świata poza nim! Walka z piratami, potworami i innymi stworami, które zagrażają tym ziemiom! Nie zwlekajmy dłużej, znalazłem już idealne miejsce na naszą wspólną przygodę.
 

Share

Rzuty Kośćmi

Raashtram
RaashtramDusza Świata Raashtram
Liczba postów : 1658
PisanieTemat: Rzuty Kośćmi  Rzuty Kośćmi Empty12.01.19 0:29

Kostki
Na forum mamy wbudowane kostki. Umożliwiają one sprawiedliwe sędziowanie MG, ale także pozwalają Wam sędziować sobie najróżniejsze akcje itp.

Mamy kilka rodzajów kostek. Rzucać można tylko przy tworzeniu postu - w edycji już się nie da, więc pamiętajcie o tym.

Ponadto jeśli rzucacie na efekty, to w poście musicie je opisać i nie edytujcie ich później - to można łatwo sprawdzić i MG/Admini będą czasem to sprawdzać.


Kilka zasad "narodzonych z gry":

1. W trakcie gry na fabule, gdy rzucacie na jakiś efekt np. Uwodzenie, Perswazja, Zastraszenie itp. to kolejny rzut możesz powtórzyć dopiero, gdy miną przynajmniej 3 twoje posty w danym temacie.
2. W przypadku powyższych to po pierwszym rzucie wszelkie bonusy od umiejętności postaci jak uwodzenie, dyplomacja, charyzma itd. przestają działać, bo druga postać jest już "świadoma" tego, czego się na niej próbuje. Kolejny raz swych bonusów możecie użyć w nowej rozgrywce z tą postacią, w tej samej musicie już liczyć tylko na fart kostek.
3. Co do powyższych. Ty bonusów użyć nie możesz, ale druga postać nadal może użyć bonusów chroniących ją przed twoim czynem. Np. Wyczucie pobudek. Wyszło ci na kostce 5 w Uwodzeniu, nie możesz nic dodać już bo to drugi raz, ale się udało.. Niestety postać ma Wyczucie Pobudek i odejmuje sobie 1 od twojego rzutu. Czyli wyjdzie 4. Niepowodzenie.
4. Więcej wyjdzie w praniu, lub pytajcie śmiało.
Życie jest pełne niespodzianek, tak jak wynik rzutu kością



Rzut na długość przygotowania/działania mocy.

Kostka: k4

Rzucacie głównie przy korzystaniu z mocy. Jeśli nie uda wam się rzucić zaklęcia od razu to musicie rzucić 1k4 by sprawdzić jak długo trwa jego przygotowanie (ile postów), a następnie jeśli to nie jest czar jednorazowy/permanentny to rzucacie 1k4 by sprawdzić ile postów będzie trwał.

Więcej informacji o rzucaniu zaklęć znajdziecie TUTAJ.
Kość k4 ~ Działanie Mocy



Rzut na powodzenie lub porażkę.

Kostka: k12

Najczęściej używana kostka na forum. Zawsze, kiedy MG, czy Wy, chcecie sprawdzić czy jakaś akcja itp. się powiodła - rzucacie 1k12. Dzięki temu nawet sami możecie oceniać własne walki bo przy pisaniu posta możecie za każdą akcję rzucić kostką 1k12 czy się powiedzie, a odpisująca wam osoba wie wtedy na co ma reagować i sama też potem rzuca kostkami i tak w kółko. Jeśli nie wiesz czy coś się uda, a próbujesz coś zrobić - rzuć 1k12. Możecie nawet rzucać nią w fabule dla zabawy, by urozmaicić grę, jeśli chcecie by to los miał wpływ na waszą grę, a nie tylko wy sami.
Bywa też werska k6 ale używana głónie dla frajdy - np. "smaczne to jedzenie" itd.

Większość rzutów k12 jest związana z umiejętnościami i rozpiskę działania, a także wiecej informacji na ten temat znajdziecie TUTAJ.
Kość Powodzenia - Kość k12



Rzut na efekt.

Kostka: k50 (czasem k8)

Bardzo często ten rzut następuje po rzucie na powodzenie, albo kiedy MG musi coś wybrać, bądź gdy sami chcecie się na coś zdecydować. Bywa też tak, że w trakcie pisania z kimś - np. potyczki itp. - też musicie ustalić efekty jakiegoś posunięcia - połowę wymyślacie wy, połowę wasz przeciwnik. Następnie osoba rzucająca pisze posta z opisanymi efektami do ośmiu lub mniej pól (jeden efekt może być do dwóch wyników np.) i rzuca 1k50 lub 1k8. To najlepszy sposób ciekawego losowania mikstur, efektów różnych posunięć, czy urozmaicania fabuły!
Czasem kostka się zmienia, ale zasada pozostaje ta sama!

Kostki k50 mają często swoje własne nazwy - np. Kostka Wierzchowców i Kostka Misji. W każdym razie mają w większości odgórnie ustalone listy wyboru.

K8 używa się częściej po napisaniu własnej mini-listy do wyboru.

Przykłady zastosowań znajdziecie w TYM TEMACIE.
Kość Efektu - Kość k50

Rzuty Kośćmi

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry
Strona 1 z 1

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Raashtram PBF :: Organizacja :: Mechanika :: Kostki, Umiejętności-

Forum Raashtram nazwę ma ku czci Flamberga,
jest jednak autorskim dziełem twórców forum.
Zawartość Raashtram należy do twórców i graczy,
z kolei większość grafik, kodów itp. nie jest naszego autorstwa.