Jeśli tylko zapragniesz, świat Raashtram stoi przed Tobą otworem. Może zechcesz zostać mym Władcą? Nie obawiaj się, jeśli władza to nie to czego szukasz, to możesz przewodzić szlacheckiej rodzinie, prowadzić lokalny biznes, albo może... poszukasz miłości? Jeśli to za mało to mój brat próbuje imponować kobietom swymi wyczynami i przygodami, więc możesz jego wysłuchać.
Och... wybacz o Pani
Twa uroda onieśmiela nawet tak dzielnego rycerza, jak ja. Chcesz posłuchać o mych wyczynach? A może sama poszukujesz przygody? Moja siostra opowiada o spokojnym życiu poświęconym rodzinie i pracy, ale dla mnie życie to przygody! Odkrywanie nowych stworzeń, badanie każdego zakamarka Raashtram i świata poza nim! Walka z piratami, potworami i innymi stworami, które zagrażają tym ziemiom! Nie zwlekajmy dłużej, znalazłem już idealne miejsce na naszą wspólną przygodę.
Niezbędnik podróżnika czyli: o przygotowaniach i szlaku słów kilka
Poniższe informacje opisują realia świata i w jaki sposób wszystko funkcjonuje - nie opisują mechaniki. To informacje potrzebne tylko, jeśli ktoś chce lepiej poczuć klimat.
• Niezbędnik podróżnika •
• Suszone mięso, mąka, zioła i przyprawy, bukłak z wodą • Menażka lub innego rodzaju garnek, miska, łyżka; ew. patelnia, kubek, • Nóż, siekierka, mniejsza bądź większa łopata; ew. młotek, • Lina, gwoździe, mała apteczka, krzesiwo, koc, linki, • Mapa, kompas, • Ponadto, warto wspomnieć że Lykantropy używają specjalnych plecaków na gumowych szelkach, które zostają na ich plecach kiedy zmieniają formę. Mimo to, należy pamiętać o tym, że część zwierząt nie jest w stanie nosić aż tyle ile człowiek.
• Środki transportu •
•
• Czas podróży •
•
• Szlaki i trakty •
• Zazwyczaj najbezpieczniejsze i najczęściej uczęszczane są Główne Trakty, jednak wiodą one tylko do największych miast. Często aby dostać się do poszczególnych wsi należy zjechać z największych dróg na mniejsze gościńce, które mogą okazać się niebezpieczne dla samotnego wędrowca. • Perliste Granie w Asgardzie słyną z częstych napadów. Najlepiej jest podróżować tędy w co najmniej kilkuosobowych grupach (najlepiej uzbrojonych), nie schodzić z Białego Traktu, a na noc zatrzymać się w karczmie. • Najlepiej nie podróżować przez gęste lasy takie jak Midgardzka Pradawna Puszcza czy Asgardzka Dzicz Enchaty. Drogi są tam bardzo wąskie, nie raz uniemożliwiając przejazd wozu lub norda na koniu. Ponadto, nigdy nie wiadomo co się kryje w głębi lasu... • Neutralne tereny w Helu nie bez powodu są neutralne - są to niezwykle niesprzyjające tereny, co stanowczo nie pomaga w podróżowaniu - nawet najważniejsze trakty są tu bardzo niebezpieczne. Z tego powodu między królestwami kursują statki, które są tutaj najpopularniejszym środkiem transportu. Jeżeli należy przedostać się z jednej części Helu na drugą należy się solidnie przygotować lub po prostu odbyć tę trasę drogą morską. • Podczas podróży morskich należy uważać na Korsarską Przystań, która wciąż roi się od piratów.
• Podróże międzysferowe •
• Bogacze, których stać na kryształ aktywacyjny, mogą podróżować między sferami za pomocą portali. Jest to najszybszy i najbezpieczniejszy sposób.
O Portalach:
Jedną z metod podróży pomiędzy sferami są bramy, zwane portalami. Pozwalają na błyskawiczny transport pomiędzy dwoma punktami przestrzeni. Użytkownicy przechodząc przez bramę od razu pojawiają się na jej końcu. Nie jest to transport zarezerwowany dla zwykłych istot, jest dostępny tylko nielicznym, a to dlatego, że aktywacja wymaga rzadkich a co za tym idzie drogich kryształów aktywacyjnych. Dostęp do portali mają jedynie tylko ci najwyżej postawieni rangą, dla mas są przewidziane statki, które kursują pomiędzy sferami. Każda brama pilnowana jest przez cały sztab gwardzistów, głównodowodzący zwykle nosi miano strażnika portalu. To on decyduje czy kogoś przepuścić czy nie. Bram jest niewiele, choć kiedyś istniała większa ich ilość. Czasami można natrafić na ich pozostałości, jednak przywrócenie ich do stanu używalności graniczy z cudem, w każdym razie wymagałoby ogromnych nakładów czasu i środków oraz oczywiście specjalisty, który znałby się na tym.
• Alternatywą dla mniej zamożnych mieszkańców Raashtram są statki żeglujące po Oceanie Sfer. Nie warto oszczędzać na bilecie, a przed wejściem na pokład najlepiej dwukrotnie sprawdzić stan statku i doświadczenie załogi - w końcu taka podróż może zakończyć się tragicznie.
O Statkach:
Statki żeglujące po oceanie sfer w niczym nie przypominają tych pływających po wodzie. Przede wszystkim mają o wiele więcej pokładów z których wyrastają ogromne maszty. Pokrycie mają wykonane przeważnie z drewna, które jest materiałem lżejszym od stali. Jedynie maszyny, które pozwalają sterować tymi wielkimi okrętami są z niej wykonane. Na masztach rozwieszone są ogromne słoneczne żagle pozwalające uzyskać energie z ogromnych podmuchów wiatru, których pełno na wielkim bezmiarze. Sam ocean sfer jest miejscem bardzo niebezpiecznym pełnym budzących strach wirów oraz burz sferycznych. Tym, którym uda się im umknąć mogą się natknąć na żądnych łupów piratów i niebezpiecznych korsarzy.
Forum Raashtram nazwę ma ku czci Flamberga, jest jednak autorskim dziełem twórców forum. Zawartość Raashtram należy do twórców i graczy, z kolei większość grafik, kodów itp. nie jest naszego autorstwa.