Jeśli tylko zapragniesz, świat Raashtram stoi przed Tobą otworem. Może zechcesz zostać mym Władcą? Nie obawiaj się, jeśli władza to nie to czego szukasz, to możesz przewodzić szlacheckiej rodzinie, prowadzić lokalny biznes, albo może... poszukasz miłości? Jeśli to za mało to mój brat próbuje imponować kobietom swymi wyczynami i przygodami, więc możesz jego wysłuchać.
Och... wybacz o Pani
Twa uroda onieśmiela nawet tak dzielnego rycerza, jak ja. Chcesz posłuchać o mych wyczynach? A może sama poszukujesz przygody? Moja siostra opowiada o spokojnym życiu poświęconym rodzinie i pracy, ale dla mnie życie to przygody! Odkrywanie nowych stworzeń, badanie każdego zakamarka Raashtram i świata poza nim! Walka z piratami, potworami i innymi stworami, które zagrażają tym ziemiom! Nie zwlekajmy dłużej, znalazłem już idealne miejsce na naszą wspólną przygodę.
Co do zrobienia na forum - Zapraszam do zgłaszania się
RaashtramDusza Świata Raashtram
Liczba postów : 1658
Temat: Co do zrobienia na forum - Zapraszam do zgłaszania się 26.02.19 18:12
Na wstępie. Nagrodzę każdego kto zechce pomóc, bo to nie jest w obowiązku gracza by pomagać adminowi ogarniać rzeczy, więc z góry przepraszam i obiecuję ozłocić D:
A teraz lista *zerka do kajecika*
Kto do których zadań się zgłosił - lista:
Numer 3 (Syf) - Suriel (Gab) i Smutka ZROBIONE
Numer 4 (Poradnik) - Shader (Effka)
Numer 5 (Itemy) - Shinera. Lyvre (Wątróbka)-itemy, Dragomira (Beza)-menu
1. Tury Rozliczeniowe Władców - Budynki i Ulepszenia
Opracował to Vlad i pomogła Merida i Magnus. Niemniej jest to nieukończony projekt, który trzeba rozwinąć.
Chodzi o to by stworzyć dla graczy może jakiś jeden temat (lub w każdej stolicy osoby temat dla królestwa każdego) z informacjami CO WOLNO, a czego jeszcze NIE WOLNO/NIE DA SIĘ w królestwie.
Jest to powiązane z budynkami. Np. bez Przystani nie można korzystać ze statków by dotrzeć do miasta. Bez Wielkiego Targowiska czy cuś nie mogą gracze handlować na terenie królestwa. Bez Lazaretu medyk nie zarobi za pacjentów itp.
Oprócz tego opisanie i dostosowanie wszystkich budynków i ulepszeń/zasugerowanie nowych (ile tur sie coś buduje, jak wpływa na życie królestwa, co daje dla królestwa itp.) Jest sporo gier jak np. Sid Meier Civ itp. z których można się zainspirować itd. Ale potrzeba na to logicznie siąść i spojrzeć.
Oto jak kiepsko obecnie to wygląda:
Oto jak wygląda cały temat o Rozwoju Królestw - kupowaniu Budowli:
Poniższy temat przygotował w większej mierze Vlad. Nie jest dokończony - wiele budynków nie ma opisanych korzyści itp.
Proszę Władców o proponowanie opisów, zwłaszcza, gdy chcecie wybrać, któryś z nieopisanych budynków lub bonusów w swoim królestwie!
Nie przegapiajcie tur rozliczeniowych, a także odrębnych działań w zakresie Rozwoju i Życiu Królestwa! Rozwój objaśniono poniżej. Natomiast Życie Królestw - informacje i zgłoszenia - znajdziecie TUTAJ.
Czym jest Tura Rozliczeniowa?
1 tura rozliczeniowa trwa 1 tydzień w realu. Zaczyna się w niedzielę minutę od 7 rano. Kończy się w Sobotę o godzinie 23.
Władcy mają 3 dni (niedziela, poniedziałek, wtorek) na wykupienie ulepszenia JEŚLI chcą by budowę rozpoczęto jeszcze w tej turze. Późniejsze zgłoszenia sprawią, że budowa rozpocznie się dopiero od następnej tury.
Turę Rozliczeniową otwiera zawsze post Administracji/MG mówiący o jej otwarciu (dlatego, czasem otwarcie tury może się przesunąć itp.)
W tym temacie zgłaszacie wykupywany rozwój!
Rozwój Stolicy możliwość ulepszeń, budowania i aktywacji specjalnych bonusów
Rozwój Stolic to inaczej wykupywanie im budowli, pakietów i ulepszeń, które oprócz tego, że dają nam jako takie pojęcie, jak wygląda życie w stolicy, dają również bonusy dla mieszkańców.
Stolicę rozwijać może jedynie Władca, ew. Arcyksiążę/księżna pod nieobecność Władcy lub gdy ten zleci mu to zajęcie. *W wyjątkowych sytuacjach inne wysokie rangi też mogą się tym zajmować za zgodą Władcy.
Rozwoju Stolic nie należy mylic z Życiem Królestw. W tej tabelce przyglądamy się Rozwojowi.
WYKUPYWANIE KROK PO KROKU:
1. Otwieracie ten temat w momencie, gdy Admin/MG otworzył Turę Rozliczeniową.
2. Piszecie w nowym poście, co chcecie wykupić i podrzucacie link do swojego Stanu Królestwa. *jeśli napiszecie do końca trzeciego dnia od otwarcia tury to budowa rozpocznie się jeszcze w tej samej turze.
3. Admin/MG odpisuje czy możecie / ile czasu zejdzie na budowę / itp. [Wpis ten ma miejsce w waszym Stanie Królestwa]
4. W trakcie budowy ulepszenia nie możecie wykupywać innych ulepszeń - Wyjątkiem są Dni Specjalne - możecie aktywować je na dowolną liczbę tur, w trakcie, gdy coś jest budowane lub nie.
5. W trakcie budowy Admini/MG mogą (nie muszą) w waszym Stanie Królestwa wpisać ukryty lub jawny post narratorski o jakichś problemach itp. które Władca musi rozwiązać. *Niekiedy reagować na event musi jakaś wysoka ranga ze stolicy (np. generał itp.), a nie Władca
6. Po zakończeniu budowy, Admin/MG wrzuca w wszym Stanie Królestwa wpis o powstaniu danego ulepszenia. Niektóre z nich wymagają nowego subforum/tematu - jeśli tak jest, to stosowna informacja pojawi się w poście.
7. Dopiero teraz Władcy mogą zaktualizować Stan swego Królestwa. Próby oszukania i manipulacji informacjami są BARDZO SUROWO karane i zupełnie nieopłacalne.
Co zrobić jak mam już na fabule temat budowli, którą chcę wykupić? To se go masz. Ale bonusy i PRAWDZIWE aktywowanie danej budowli nastąpi dopiero po wykupieniu, yolo~ To samo tyczy się państwowych instytucji dla postaci, które przyjdą do was w sprawie ciekawych projektów - wpierw należy je wykupić - i oczywiście możecie proponować nowe budynki, ale administracja musi przyznać im "ile czasu będą powstawały". Wsparcia dla wynalazców, alchemików itp. Wszystko należy wykupić.
Ważne! - Niektóre budynki są NIEPOWTARZALNE i na całym forum może istnieć tylko jeden taki budynek. - Katastrofy ekologiczne, ataki stworów, a także inne akty terroryzmu mogą niekiedy zniszczyć jakiś budynek!
Starajcie się nie przegapić rozliczeń!
Budynki permanentne:
Budynki - permanentne Niezwykłe budowle, ulepszenia i konstrukcje, które przez wieki będą zdobić twą stolicę. Te bonusy działają tylko w obrębie stolicy.
Religijne:
Katedra [2 tury] - przychylność bogów, możliwość udzielania religijnych ślubów przez kapłanów; uwagi: w 1 stolicy tylko 1 religijna budowla!
Klasztor [2 tury] - przychylność bogów; możliwe nawracanie w wykonaniu kapłanów; uwagi: w 1 stolicy tylko 1 religijna budowla!
Meczet [2 tury] - przychylność bogów; zdolność zasiania zwątpienia u innych w ich bogów, przez kapłanów; uwagi: w 1 stolicy tylko 1 religijna budowla!
Pagoda [2 tury] - przychylność bogów; kapłani mają niekiedy wizje od bogów; uwagi: w 1 stolicy tylko 1 religijna budowla!
Świątynia [2 tury] - przychylność bogów; wzrost wiary u odwiedzających; uwagi: w 1 stolicy tylko 1 religijna budowla!
Grobowiec [2 tury] - przychylność bogów; komunikacja ze zmarłymi przez kapłanów; uwagi: w 1 stolicy tylko 1 religijna budowla!
Piramida [2 tury] - przychylność bogów; nieumarli strażnicy grobowców; uwagi: w 1 stolicy tylko 1 religijna budowla!
Wojskowe:
Baraki [1 tura] - królestwo posiada armię; uwagi: podstawowa budowla umożliwiająca dalszą budowę
Mury obronne [1 tura] - zwiększona obrona przed najazdem +1; uwagi: wymaga budowli Zakład Kamieniarski
Wielkie mury obronne [1 tura] - zwiększona obrona przed najazdem +2 i atakiem tytanów +1; uwagi: wymaga budowli Mury obronne
Koloseum [2 tury] - gwardia i straż mają możliwość trenowania celem zwiększenia poziomu umiejętności lub nabycia nowych; uwagi: wymaga budowli Baraki
Zbrojownia [1 tura] - każdy gwardzista i strażnik może wymienić swoją broń kiedy zechce; uwagi: wymaga budowli Kuźnia
Fort obronny [2 tury] - tworzy nowe subforum będące fortem: z miasteczkiem, wojskiem i zarządcą, którego można wybrać; uwagi: wymaga budowli Mury obronne
Arsenał [2 tury] - gwardia i straż może uzupełniać zapas amunicji (strzał, bełtów itp.) kiedy zechce i za darmo; uwagi: wymaga budowli Zbrojownia
Wieża strażnicza [1 tura] - tworzone na terenach rasy - w razie ataków na ziemiach, mogą przybyć strażnicy NPC i pomóc w walce, ilość wież zwiększa szansę (rzut k6 na powodzenie: 1 wieża +1, 2 wieże +2, 3 wieże +3); uwagi: wymaga budowli Baraki | max. 3
Akademia wojskowa [1 tura] - każdy nowo-zapisany do królestwa gwardzista/strażnik/rycerz może jedną z umiejętności bojowych podnieść przy zapisie na poziom 2; uwagi: wymaga budowli Kuźnia
Posterunek straży miejskiej [1 tura] - tworzone w stolicy rasy - w razie ataków w mieście, mogą przybyć strażnicy NPC i pomóc w walce, ilość posterunków zwiększa szansę (rzut k6 na powodzenie: 1 posterunek +1, 2 posterunki +2, 3 posterunki +3); uwagi: wymaga budowli Baraki | max. 3
Baza wypadowa [2 tury] - stawiane na neutralnych ziemiach; umożliwiają nadzór i eksplorację ziem, a po 5 turach od powstania zagarnięcie ich jako teren królestwa; uwagi: wymaga budowli Akademia Wojskowa
Warsztaty i Pracownie:
Biblioteka [1 tura] - rozwój intelektualny ludności; mieszkańcy więcej wiedzą o świecie i innych rasach i łatwiej im się poruszać po innych ziemiach; alchemicy, zielarze, medycy itp. mają dostęp do kronik - mogą publikować swoje prace; uwagi: jeśli obywatele królestwa mają mieć możliwość zgłaszania nowych ziół, stworów, chorób itd. to muszą mieć bibliotekę
Lazaret [1 tura] - miejsce pracy medyka, który pomaga chorym i rannym na terenie królestwa; uwagi: za każdą wyleczoną postać gracza, medyk z lazaretu otrzymuje 2 monety; za szlachtę otrzymuje 4 monety; za Władcę 10 monet
Biblioteka królewska [3 tury] - rozbudowa biblioteki - udostępnia mieszkańcom kroniki dotychczas niewidoczne (spis ziół itp.); uwagi: wymaga budowli Biblioteka
Zakład kamieniarski [1 tura] - umożliwia tworzenie nowych tematów (budynków) i domów postaci; uwagi: niezbędne do zakładania nowych domostw i budowli (tematów)
Plac szubienicy [1 tura] - poczucie bezpieczeństwa mieszkańców wzrasta, publiczne egzekucje NPC/postaci eventy; uwagi: niezbędne do sądzenia zbirów
Wielkie targowisko [2 tury] - każdy mieszkaniec królestwa może raz na turę wystawić coś na sprzedaż (nie musi to być rzecz z ekwipunku, ale jakieś znalezisko czy wytwór, nawet taki który nie powstał in-game) i zarobić monety (rzut k4 - gdzie 1 to jedna moneta, 2 to dwie itd.); uwagi: królestwo musi mieć "otwarte granice" - jeśli jest zamknięte przed wszystkimi innymi rasami to bonusy nie działają; Artyści nie mogą sprzedawać swoich dzieł, potrzebują Warsztatu Artystów i Galerii Sztuki
Bazar [1 tura] - zwiększa bonus zarobku Wielkiego Targowiska. Rzucamy kostką k6 - więc jest szansa zdobycia 6 monet!; uwagi: wymaga budowli Wielkie Targowisko
Mennica [1 tura] - królestwo może wytwarzać pieniądze, sama Mennica nie daje bonusów, ale umożliwia budowanie innych budowli; uwagi: wymaga budowli Wielkie Targowisko
Stajnie królewskie [1 tura] - królestwo ma stały dostęp do wierzchowców na sprzedaż - nowe można wprowadzać dopiero, gdy z 5 możliwych zostaną już tylko 2; nie sprzedaje się egzotycznych stworzeń; uwagi: wymaga budowli Zakład kamieniarski
Stajnie egzotyczne [1 tura] - umożliwia sprzedaż egzotycznych wierzchowców; uwagi: wymaga budowli Stajnie królewskie
Kuźnia [1 tura] - królestwo ma własną kuźnię i może podkuwać konie i tworzyć broń - sama Kuźnia nie daje bonusu; uwagi: bez kuźni nie będzie działać wiele ulepszeń
Akademia... [2 tury] - umożliwia realne zaistnienie budowli, która znajduje się w charakterystyce królestwa w szkolnictwie; władca może zaproponować bonus; uwagi: proponowana akademia musi istnieć w charakterystyce królestwa
Warsztat Artystów [1 tura] - umożliwia artystom tworzenie i sprzedawanie dzieł: obrazów, rzeźb itp.; uwagi: w celu sprzedaży dzieł wymaga budowli Galeria sztuki
Laboratorium Wynalazców [1 tura] - Wynalazcy mają bezpieczne dla nich i miasta miejsce do pracy, gdzie przy każdym rzucie w trakcie pracy mają +1 do powodzenia; uwagi: wymaga budowli Zakład kamieniarski
Bank [1 tura] - królestwo może udzielać pożyczek swym obywatelom, którzy są w ciężkiej sytuacji (wizyta w banku i rzut kostką k4 na udzielenie pożyczki gdzie: 1 - nie; 2/3 - jedna moneta; 4 - dwie monety); uwagi: wymaga budowli Mennica
Wielka Pracownia [1 tura] - Alchemicy mają bezpieczne dla nich i miasta miejsce do pracy, gdzie przy każdym rzucie w trakcie pracy mają +1 do powodzenia; uwagi: wymaga budowli Zakład kamieniarski
Warsztat machin oblężniczych [X tury] - OPIS; uwagi: uwagi
Galeria sztuki [1 tura] - umożliwia Artystom zarabianie na ich dziełach (tworzonych in-game lub nie); w celu ustalenia ile monet otrzymają, rzut kostką k4: 1 to jedna moneta, 2 to dwie itd; uwagi: wymaga budowli Warsztat Artystów
Muzeum [1 tura] - popisanie się przed innymi królestwami - pamiątki związane z osiągnięciami mieszkańców, które pokazują jaki wkład miało królestwo w to co dzieje się w Raashtram; uwagi: wymaga budowli Zakład kamieniarski
Rozrywka i inne:
Cyrk [1 tura] - daje pracę osobom o niezwykłych zdolnościach - jeden występ na turę równa się 1 moneta dla postaci; uwagi: wymaga minimum 1 postaci, która zaopiekuje się cyrkiem
Pływające ogrody [1 tura] - daje zielarzom możliwość siania i doglądania ziół bez konieczności szukania w lesie; uwagi: powstają na wodzie | nie może współistnieć z Wiszącymi ogrodami
Wiszące ogrody [1 tura] - daje zielarzom możliwość siania i doglądania ziół bez konieczności szukania w lesie; uwagi: powstaje na ziemi | nie może współistnieć z Pływającymi ogrodami
Amfiteatr [1 tura] - daje bardom możliwość zarobku - 1 występ na turę równa się 1 moneta; uwagi: wymaga minimum 1 postaci, która zaopiekuje się amfiteatrem
Wielki Park [1 tura] - w mieście powstaje piękny park, który wpływa na polepszenie samopoczucia mieszkańców, a także umożliwia znalezienie w nim ziół i stworzeń najróżniejszych; uwagi: po zmierzchu może być niebezpieczny
Opera [1 tura] - Zarówno Bard jak i Aktor mogą pracować wspólnie i zarabiają 2 monety za występ - 1 na turę; uwagi: wymaga budowli Amfiteatr lub Teatr
Obserwatorium [1 tura] - astrolodzy oraz wróżbici mogą zarabiać za pracę w obserwatorium - 1 na turę jedna moneta; uwagi: wymaga minimum 1 postaci, która zaopiekuje się obserwatorium
Teatr [1 tura] - daje aktorom możliwość zarobku - 1 występ na turę równa się 1 moneta; uwagi: wymaga minimum 1 postaci, która zaopiekuje się teatrem
Scena Sławy [1 tura] - raz na turę różne istotne postaci mogą pokazać się publicznie i liczyć na "głosowanie" mieszkańców i przejezdnych o to kto jest najpopularniejszy; zwycięzca otrzymuje 3 monety; uwagi: wymaga min. 2 mieszkańców (Władca się nie liczy)
Zoo [1 tura] - zbiera, chroni i umożliwia podziwianie różnych stworzeń - żywych; Zoo pilnuje by były bezpieczne, dba o nie i walczy o ich prawa, a zwiedzający mogą podziwiać ich piękno; uwagi: wymaga minimum 1 postaci, która zaopiekuje się zoo lub min. 2 okazów do umieszczenia
Słuchowisko [1 tura] - Poeci i kronikarze mogą prezentować swoje dzieła i otrzymywać zapłatę; 1 dzieło na turę jedna moneta; uwagi: wymaga minimum 1 postaci, która zaopiekuje się słuchowiskiem
Tajny klub [1 tura] - oaza informacji i bezpieczeństwa dla klientów z dala od straży miejskiej i prawa; uwagi: miejsce bezpieczne dla podejrzanych postaci działających nielegalnie
Każda poniższa lista wymaga opisania efektów itd. Propozycje mile widziane. Jeśli chcecie wykupić coś bez opisu, wpierw musicie zaproponować tu opis i efekty.
Ulepszenia - permanentne:
Ulepszenia - permanentne Wpływają na rozwój i lepsze działanie stolicy, niektórych miejsc i osób. Te bonusy działają tylko w obrębie stolicy.
Spichlerz ~ spichlerz powoduje, że "Głód w Królestwie" w Życiu Królestwa nie może spaść poniżej 3. Jeśli dokupić młyn wodny, nie spada poniżej 4.
Młyn wodny ~ młyn wodny powoduje, że "Głód w Królestwie" w Życiu Królestwa nie może spaść poniżej 3. Jeśli dokupić spichlerz, nie spada poniżej 4.
Akwedukt ~ sprawia, że "Zieleń w Królestwie" z Życia w Królestwie nie może spaść poniżej 3
Przystań ~ umożliwia cumowanie statków. Zanim powstanie to ulepszenie, statki NIE KURSUJĄ do danej stolicy!
Szkoła publiczna ~ edukacja. pozwala mieszczanom poznać zdolność czytania i pisania w średnim zakresie (od tego momentu mieszczanie potrafią dobrze czytać i pisać - szlachta i arystokracja oczywiście umieją i bez szkoły). Oprócz tego każdy mieszczanin otrzymuje umiejętność: Dyscyplina 1
Szkoła publiczna ~ edukacja. pozwala chłopom poznać zdolność czytania w podstawowym zakresie (od tego momentu chłopi potrafią jako tako czytać - szlachta i arystokracja oczywiście umieją i bez szkoły). Oprócz tego każdy chłop otrzymuje umiejętność: Znajomość roślin 1 LUB Znajomość zwierząt 1 (do wyboru)
Dom dziecka ~ powstaje dom dziecka dla sierot.
Wpływa na stan w Życiu Królestwa: "Ilość sierot"
Centrum dyplomatów
Leczenie w Lazarecie ~ ulepszenie lazaretu sprawia, że procent zachotowań w Życiu Królestwa nie może spaść poniżej 3
Karawanseraj ~ Handlarz NPC pojawia się 1 w tygodniu w stolicy
Dom wsparcia
Pakiety i ustroje - permanentne:
Pakiety i ustroje - permanentne Nienamacalne ustalenia i pewne zmiany, które mogą wpłynąć korzystnie na niektóre profesje itp. Te bonusy działają tylko w obrębie stolicy.
Sąd publiczny
Pomnik religijny
Obrządki tradycyjne
Wsparcie gospodarki
Wsparcie przemysłu
Wsparcie badań
Równouprawnienie
Nacisk na politykę
Nacisk na religię
Wniesienie niewolnictwa ~ Tereny królestwa przestają być bezpieczne dla innych ras niż rasa ojczysta. Panuje niewolnictwo. Handel niewolnikami itp.
Możliwość uczynienia innej postaci niewolnikiem. Legalny handel niewolnikami i porywanie przedstawicieli innych ras na terenie królestwa (grasują handlarze niewolników)
Zniesienie niewolnictwa
Posąg władcy ~ posąg aktualnego władcy do podziwiania przez mieszkańców
+5 na turę w stolicy i +2 na turę w stolicach ok ale jeśli mają też posąg władcy
Dni specjalne - czasowe:
Dni specjalne - czasowe Organizowane różne kursy, nowelizacje czy zaproszenie specjalnych osobistości, które tworzą okazje dla mieszkańców. Te bonusy działają tylko w obrębie stolicy oraz ternów królestwa.
Zwiększenie podatków ~ Władca dostaje na jedną turę rozliczeniową tyle monet ile ma podwładnych (przedstawicieli rasy). Każdy jego podwładny traci w danej turze 1 monetę! [JESZCZE NIE MOŻNA WYKUPIĆ]
Zmniejszenie podatków ~ ilość zdobywanych przez Władcę Monet na jedną turę zmniejsza się o (INFO WKRÓTCE). Natomiast każdy podwładny (z rasy) dostaje na jedną turę +1 monetę. [JESZCZE NIE MOŻNA WYKUPIĆ]
Patrole na ulicach
Tydzień handlowy
Wielkie pokazy
Tydzień mikstur
Wsparcie turystyki
Lek na bezrobocie
Tydzień turniejów
Patrole na traktach
2. Tury Rozliczeniowe Władców - Życie Królestwa
Władcy dbają by stan królestwa był w miarę ok, ale czasem się coś pogarsza. Mamy rozpiskę, jakie rzeczy w królestwie można polepszyć/pogorszyć się mogą, ale nie ma rozpiski dla graczy - takiej legendy - by wiedzieli, co fabularnie mogą zastać w królestwie.
Że jeśli np. jest syf na ulicach to pisze o tym gracz, a nie że chodzi i wdycha zapachy.
Że jeśli jest kiepsko ze zdrowiem to MG rzuca tam często choroby.
Jaki stan mogą mieć elementy Życia Królestwa: Stan danego elementu ukazuje, czy jest dobrze czy źle. np. Stan zachorowań - znakomity, nie będzie oznaczał, że ludzie świetnie chorują, ale że stan zapobiegania temu zjawisku jest znakomity. 0 - tragiczny 1 - zły 2 - słaby 3 - zwykły 4 - dobry 5 - znakomity
^takie mamy poziomy. Przydałaby się legenda do wszystkich poziomów od 0 do 5 nawet jeśli np. 4 i 5 miałyby być takie same itp. Do każdego elementu życia stolicy. Krótkie, zwięzłe instrukcje. "Stan Zachorowań TRAGICZNY -> co tydzień 2 osoby chorują" np.
Rodzaje sytuacji do polepszania i pogarszania i ich znaczenie:
Stan bariery przeciw Molochom w przypadku ataku Molocha, jak dobrze chronione jest miasto Ogólny dostęp do kryształów jak wygląda rynek kryształów do codziennego użytku - oświetlania, ogrzewania, itd. itp.
Bezpieczeństwo na ulicach czy jest na ulicach bezpiecznie, czy może konieczna jest godzina policyjna, a może nawet w biały dzień nie jest tam bezpiecznie Poziom przestępczości ogólny poziom przestępczości w stolicy Mordercy na wolności jak wielu morderdców się pałęta po stolicy Złodzieje na wolności napady rabunkowe i włamania - na jaką skalę i jak często mają miejsce
Stan straży miejskiej czy ilość straży jest wystarczająca, czy dobrze pracują itp. Stan armii czy stolica ma jak się bronić i ma własne wojsko Stan straży królewskiej jak dobrze chroniony jest sam Władca i jego zamek
Porządek na ulicach czy jest czysto, sterylnie, ładnie itp. Procent zachorowań jak często chorują mieszkańcy, czy są może epidemie Głód w Królestwie czy mieszkańcy głodują
Stan bezrobocia czy mieszkańcy narzekają na brak pracy czy nie Iość bezdomnych czy mieszkańcy mają dachy nad głową czy nie Ilość sierot ile sierot chodzi po ulicach i czy mają sie gdzie podziać
Wiara w królestwie jak bardzo wierzący są poddani Zaspokojenie wiary czy zapotrzebowanie religijne poddanych jest zaspokojone
Zadowolenie w królestwie jaki jest ogólny stan zadowolenia mieszkańców Morale straży i armii jak wygląda nastawienie i zadowolenie straży i armii Zaspokojenie rozrywki czy zapotrzebowanie na rozrywkę poddanych jest zaspokajane
Akceptacja Władcy przez szlachtę jak szlachta jest nastawiona do Władcy i jego otoczenia Styl Gry szlachty jak brutalna lub niegroźna jest Gra prowadzona przez szlachtę Nastroje między rodami czy między rodami szlachty dochodzi do rękoczynów, czy może się dogadują
Stan budowli jak wygląda stan budynków w królestwie, czy niektóre są zniszczone itp. Stan murów jak wygląda stan murów w królestwie, czy są gdzieniegdzie zniszczone itp. Stan zamku jak wygląda stan zamku, czy jest podniszczony itp.itp. Zieleń w królestwie czy jest w stolicy zielono, pięknie i zdrowo (także tlen jaki jest)
Ogólny stan stolicy jak ogólnie wygląda stan architektury stolicy - zarówno stan budynków, jak i ulic, parków, dostępu do wody itp.
Jeśli ktoś chce się w cały temat zagłębić to tak wygląda cały temat o Stanie Życia w królestwach to oto on dla wytrwałych ;_; (też nieco burdel xD)
cały temat o stanie życia w królestwach dla władców:
Te informacje są ważne dla Władców i MG, ale także mieszkańców stolicy by wiedzieli, jak obecnie żyje się w mieście.
rodzaje i ich znaczenie:
Stan bariery przeciw Molochom w przypadku ataku Molocha, jak dobrze chronione jest miasto Ogólny dostęp do kryształów jak wygląda rynek kryształów do codziennego użytku - oświetlania, ogrzewania, itd. itp.
Bezpieczeństwo na ulicach czy jest na ulicach bezpiecznie, czy może konieczna jest godzina policyjna, a może nawet w biały dzień nie jest tam bezpiecznie Poziom przestępczości ogólny poziom przestępczości w stolicy Mordercy na wolności jak wielu morderdców się pałęta po stolicy Złodzieje na wolności napady rabunkowe i włamania - na jaką skalę i jak często mają miejsce
Stan straży miejskiej czy ilość straży jest wystarczająca, czy dobrze pracują itp. Stan armii czy stolica ma jak się bronić i ma własne wojsko Stan straży królewskiej jak dobrze chroniony jest sam Władca i jego zamek
Porządek na ulicach czy jest czysto, sterylnie, ładnie itp. Procent zachorowań jak często chorują mieszkańcy, czy są może epidemie Głód w Królestwie czy mieszkańcy głodują
Stan bezrobocia czy mieszkańcy narzekają na brak pracy czy nie Iość bezdomnych czy mieszkańcy mają dachy nad głową czy nie Ilość sierot ile sierot chodzi po ulicach i czy mają sie gdzie podziać
Wiara w królestwie jak bardzo wierzący są poddani Zaspokojenie wiary czy zapotrzebowanie religijne poddanych jest zaspokojone
Zadowolenie w królestwie jaki jest ogólny stan zadowolenia mieszkańców Morale straży i armii jak wygląda nastawienie i zadowolenie straży i armii Zaspokojenie rozrywki czy zapotrzebowanie na rozrywkę poddanych jest zaspokajane
Akceptacja Władcy przez szlachtę jak szlachta jest nastawiona do Władcy i jego otoczenia Styl Gry szlachty jak brutalna lub niegroźna jest Gra prowadzona przez szlachtę Nastroje między rodami czy między rodami szlachty dochodzi do rękoczynów, czy może się dogadują
Stan budowli jak wygląda stan budynków w królestwie, czy niektóre są zniszczone itp. Stan murów jak wygląda stan murów w królestwie, czy są gdzieniegdzie zniszczone itp. Stan zamku jak wygląda stan zamku, czy jest podniszczony itp.itp. Zieleń w królestwie czy jest w stolicy zielono, pięknie i zdrowo (także tlen jaki jest)
Ogólny stan stolicy jak ogólnie wygląda stan architektury stolicy - zarówno stan budynków, jak i ulic, parków, dostępu do wody itp.
Jaki stan mogą mieć elementy Życia Królestwa: Stan danego elementu ukazuje, czy jest dobrze czy źle. Stan zachorowań - znakomity, nie będzie oznaczał, że ludzie świetnie chorują, ale że stan zapobiegania temu zjawisku jest znakomity.
0 - tragiczny
1 - zły
2 - słaby
3 - zwykły
4 - dobry
5 - znakomity
Przy "tragicznym" konieczny jest specjalny Mini-Event. Jeśli się go nie zrobi i nie powiedzie się to kończy się to poważnymi skutkami - zamieszki, epidemie, podupadanie królestwa, detronizacja itp.
Rozwijanie Życia Królestwa KROK PO KROKU: Czyli jak zwiększać stan danych elementów królestwa.
1. Na turę rozliczeniową można wybrać maks 2 działania i napisać w tym temacie, za które elementy królestwa się bierzecie. W poście dodajecie też link do Stanu swego Królestwa.
2. Trzy akcje w stronę danego elementu, zwiększają jego stan.
przykład:
Jednego dnia piszecie: Działam w sprawie "stan armii" [1/3] Drugiego dnia: Działam w sprawie "stan armii" [2/3] Trzeciego dnia zmieniacie śpiewkę bo np. takie macie widzimisie: Działam w sprawie "ilość sierot" [1/3] Czwartego dnia: Działam w sprawie "stan armii" [3/3]
3. Po osiągnięciu 3 postów w sprawie danego elementu Życia Królestwa, Admin/MG pisze w Stanie waszego Królestwa informację o zwiększeniu się stanu danego elementu.
4. Raz lub dwa na 5-7 dni Admin/MG losuje kostką (mającą o jedno oczko więcej niż elementy królestwa) który element danego królestwa zaczyna mieć problem. Następnie rzuca kostką k6 która ma pokazać siłę odzdziaływania negatywnego efektu na element Życia Królestwa.
przykład:
MG wylosował wpierw "3" czyli "Bezpieczeństwo na ulicach". Pisze w waszym Stanie Królestwa, że pojawił się np. kieszonkowiec. Rzuca przy tym kością k6. Wypadło 4, a wasz stan "Bezpieczeństwo na ulicach" to 5 - znakomity. W tej sytuacji niebezpieczeńśtwo zostaje automatycznie zażegnane - Admin/MG pisze natychmiast posta na ten temat i nic się nie dzieje. Jeśli jednak wypadnie np. 4, a wy macie w "Bezpieczeństwo na ulicach" 3 - zwykły, to w tej sytuacji przeczytajcie kolejne punkty.
5. W sytuacji przedstawionej w przykładzie powyżej, gdzie liczba oczek na kostce MG jest wyższa niż liczba stanu danego elementu w Życiu Królestwa, Admin/MG czeka na odpis Władcy/innej rangi, która może się tym zająć (np. Generał), co zamierzają uczynić w tej sytuacji. Odpowiedź musi być krótka, zwięzła i rzeczowa. Nie chodzi o rozpisanie się, ale jakoś odpowiedzi.
6. Po uzyskaniu odpowiedzi MG rzuca kostką k6 i jeśli odpowiedź była logiczna i satysfkacjonująca, a nie "debilna", to może do wyniku rzutu dodać +1 lub +2 w zależności od poziomu reakcji Władcy/Innej rangi. Jeśli Władca/Inna ranga NIC nie uczynią. MG może od rzutu odjąć -1. *Władca/Inna ranga mają całą turę rozliczeniową na odpisanie na problem - lepiej jednak nie zwlekać, bo problemy mogą się nawarstwić.
7. Jeśli wynik rzutu (po dodaniu/odjęciu) będzie: - wyższy od wcześniejszego rzutu k6 Mistrza Gry (w przykładzie było to "4", czyli np. wyjdzie 5 lub 6), to sytuacja została uratowana i nic złego się nie dzieje - niższy od wcześniejszego rzutu k6 Mistrza Gry (w przykładzie było to "4", czyli np. wyjdzie 1 lub 2 lub 3), to sytuacja się pogarsza i stan danego elementu Życia Królestwa zostaje zaniżony (jeśli był na poziomie "3", to leci do poziomu "2" itp.)
Co stan Życia Królestwa znaczy dla mieszkańców:
Mogą niektóre aspekty wykorzystać w grze jeśli zechcą - w rozmowach, przeżyciach, lub ubiegać się o pewne misje - niektóre mogą nawet polepszyć stan królestwa, ale to w niektórych wypadkach za decyzją Admina/MG.
Oprócz tego MG wie, jakiego rodzaju wtyki może wrzucać do danej stolicy. Wie również czym dręczyć mieszkańców - np. częściej chorują itp.
Nie jest to może bardzo częste i namolne, ale z pewnością im niższy stan danego elementu Życia Królestwa, tym ciężej mają mieszkańcy.
Wyjątki i związki z Rozwojem Królestwa:
1. Niektóre misje podwładnych mogą wpłynąć na poprawę jakiegoś elementu (jeśli gracze podkreślą Mistrzowi Gry, że chcą się tym zająć - wtedy to MG rozpoczyna i prowadzi im misję, przynajmniej po części)
2. Wykupienie niektórych ulepszeń w Rozwoju Królestwa wpływa na niektóre elementy Życia Królestwa - trafiają wtedy automatycznie na poziom "5" i nie mogą spaść niżej, chyba że zostanie zniszczony budynek ulepszenia lub powstanie jakiś mini-event z tym związany
~z czasem mogą pojawić się dodatkowe ingo~
W jakim stanie jest Królestwo
3. Syf na forum... w sensie burdel...
Nie taki z panienkami. Tematów jest niekiedy za dużo lub są w miejscach gdzie normalny człowiek (czyli nie ja) się ich nie spodziewa.
Czasme powtarza się dwa razy za dużo, albo jest za dużo tekstu lub nieczytelnie itp. Wina ciągłych zmian, nanoszenia itd.
To tyczy sie nie tylko samych tematów ale i ich rozmieszczenia/ułatwienia dostępu. Z jednej strony mamy na głównej stronie dużo miejsc na subfora, a i tak nie umiem z tego skorzystać xD
4. Jakie informacje dla kogo
Nowi gracze mogą czuć się przytłoczeni i uważać, że muszą wiedzieć wszystko. A to nie tak. W zależności od profesji postaci, jej kasty społecznej i tego, co gracz chce robić na forum i jak mocno się wczuć, potrzebuje innych info.
Zrobienie takiego spisu z tematami. A także krótkich streszczeń rozjaśniających kwestie co tam gracz znajdzie.
Np. "Wiedza o Świecie" Znajdziecie tam info o, o, o i o, ale nie potrzebujecie ich - chyba że macie jakieś pytania jak wygląda życie w tym świecie lub potrzebujecie np. jak wygląda rodzina demonów bo piszecie historię.
Albo "W tym temacie jest lista Czarów i Kryształów. Bez kryształów nie ma magii bla bla".
... ja nie umiem krótko i zwięźle więc tak xD
5. Obrazki Itemów
Zrobienie obrazków itemów. Są różne rodzaje: - Przy tworzeniu Ekwipunku itemy do wyboru. - Potrawy dające bonusy - Rzadsze itemy na nagrody i do kupowania. - Itemy-zestawy np.: mała torba zielarza, mały zestaw alchemika - i nieco większe. Że np. wiadomo, że Mały Zestaw Przetrwania to kilka podstawowych rzeczy jak krzesiwo, lina itp.
Są gotowe psd wielu rzeczy, a niektóre itemy czy rzeczy są opisane. Kwestia zrobienia ich.
Lyver ogarnia obecnie itemy, a Dragomira potrawy.
Jak ktoś chce pomóc to mogę podrzucić objaśnienie, albo oni też mogą wyjaśnić pewne kwestie.
6. Nowe tworzenie ekwipunku
Koniec ze zbroją dla każdego. Ekwipunek powinien być taki, że dostajemy punkty do wydania i za nie dobieramy sobie itemy do ekwipunku. Przykładowy Ekwipunek, który obecnie posiadamy mniej więcej odzwierciedla co jest do wyboru (dojdą opisane zestawy np.: mała torba zielarza, mały zestaw alchemika - i nieco większe też)
7. Niekończące się strzały
Da się zarobić to powinno się też dać zarobić tym co robią strzały, albo samemu robić albo kupować. Opracowanie jakoś krótkiego info jak to jest ze strzałami - w ile stack jeden ma strzał. Np. 10, 15 czy 20 itp. By strzelec sobie liczył strzały/bełty/pociski. By gracz próbował je chociaż odzyskać lub musiał kupić. Tak jak z kryształami - skończą się ładunki... idziesz ładować/kupić nowy
8. Wygląd forum
Od strony graficzno-kodowej. Kolorystycznie zmieniać się nie może. Brązy i kominek - motyw mój ukochany. Zero czerni czy walenia po oczach bielą lub szarością. Ale... kwestia estetyki, oryginalności czy nawet nawalenia rzeczami.. to inna sprawa. Każda osoba chcąca pomóc przy kodach by przerobić nieco forum tak by było milsze dla oka i by czuć klimat Raashtram, mile widziana.
9. Zarobki profesji... HAHAHAHA
Chodzi o pomoc w stworzeniu informacji o zarobkach dla profesji. By każdy zawód. Miał swój je**ny temat/wpis z je**ną informacją o tym, jak zarabia. W sensie by ludzie, którzy chcą się skupić TYLKO na swym zawodzie - widzieli że się da... i jak...
Na zasadzie triggerowania. Wykonwanie konkretnej akcji daje konkretny hajs. Przykłady:
Bard - Występ w karczmie/gospodzie +2 monety Uwaga: potrzebna zgoda właściciela (ew. NPC jeśli to nie gospoda gracza)
Myśliwy - Upolowanie zwierzyny na misji +1 moneta (z Łatwej misji) - Sprzedanie mięsa jakiejś karczmie/gospodzie +2 monety (z Łatwej misji)
Handlarz - Sprzedaż innej postaci - jeśli królestwo posiada budowlę XYZ to za każdą sprzedaną rzecz/istotkę Handlarz dostaje +1 monetkę prowizji
Przerobienie ogłoszeń nieco - content, zakładki. Próba wywalenia Tablicy Ogłoszeń (mapka z tymi obrazkami-ogłoszeniami) do innego miejsca, bo edycja ogłoszeń za każdym razem wiąże się ze wstawianiem kodu mapki na nowo. Np. by Tablicę wywoływać z boku ekranu itp.
No i przerobienie samych ogłoszeń by zachowań większość contentu, coś zmienić/dodać. Może jakieś kalendarzyki może coś - sru tu... Moje stare ogłoszenia wyglądały tak: http://www.vpvcitylifepbf.aaf.pl/ http://otherspbf.forumpolish.com/ W obu przypadkach akurat najechanie na napis (lub dziurę po kuli w tym drugim forum) zmienia nam zakładkę i mam tam inny rozstaw - w tym drugim nawet boczne okno itd.
Niemniej nie wiem jak na Raash to robić. Może też boczne menu lub nie - ja sie nie znam. Wiem, że Władcy muszą być wypisani. Rozdział 2 musi być. Jakoś nasz zwiastunik sie gdzieś pojawiać. Banerki musimy gdzieś mieć - chyba, że chce ktoś w stopkę wrzucić.
Kody kody kodyyyy....
11. Eeee tak?
To.. wszystko... chyba... Mało.. ja wiem.. tak mało XD ;-; Na bank o czymś zapomniałam ._.
Ostatnio zmieniony przez Raashtram dnia 19.03.19 9:30, w całości zmieniany 8 razy
Suriel VassellesUskrzydlony
Liczba postów : 174
Temat: Re: Co do zrobienia na forum - Zapraszam do zgłaszania się 26.02.19 18:15
Już się zgłosiłam do syfu na forum, ale by stało się zadość...
Merida The ValkyrieWładczyni Rasy
Liczba postów : 206
Temat: Re: Co do zrobienia na forum - Zapraszam do zgłaszania się 27.02.19 10:41
Mogę jeszcze trochę przy budynkach pomóc, jak będę miała dłuższy moment przy kompie
Vladimir TepesWładca Rasy
Liczba postów : 256
Temat: Re: Co do zrobienia na forum - Zapraszam do zgłaszania się 02.03.19 11:22
To ja się trochę podepnę tutaj z pomocą i wrzucę kilka rzeczy. Dziś chyba skończę już Rzemieślnictwo. Zrobię przykładowe misje.
Forum Raashtram nazwę ma ku czci Flamberga, jest jednak autorskim dziełem twórców forum. Zawartość Raashtram należy do twórców i graczy, z kolei większość grafik, kodów itp. nie jest naszego autorstwa.