Jeśli tylko zapragniesz, świat Raashtram stoi przed Tobą otworem. Może zechcesz zostać mym Władcą? Nie obawiaj się, jeśli władza to nie to czego szukasz, to możesz przewodzić szlacheckiej rodzinie, prowadzić lokalny biznes, albo może... poszukasz miłości? Jeśli to za mało to mój brat próbuje imponować kobietom swymi wyczynami i przygodami, więc możesz jego wysłuchać.
Och... wybacz o Pani
Twa uroda onieśmiela nawet tak dzielnego rycerza, jak ja. Chcesz posłuchać o mych wyczynach? A może sama poszukujesz przygody? Moja siostra opowiada o spokojnym życiu poświęconym rodzinie i pracy, ale dla mnie życie to przygody! Odkrywanie nowych stworzeń, badanie każdego zakamarka Raashtram i świata poza nim! Walka z piratami, potworami i innymi stworami, które zagrażają tym ziemiom! Nie zwlekajmy dłużej, znalazłem już idealne miejsce na naszą wspólną przygodę.
Zanim tutaj zajrzycie, wpierw załóżcie sobie temat w: Niezbędnik Gracza -> Ekwipunek i wklejcie tam Kod Ekwipunku.
Następnie możecie wypełnić sobie ekwipunek przedmiotami, które tutaj znajdziecie.
Nie musicie brać broni, zbroi itp.! (Nie każda profesja/kasta korzysta z nich - zwłaszcza ze zbroi)
Tak - będziecie mieli dostęp do tych rzeczy i wiele więcej na fabule np. u Tajemniczego Kupca, gdzie będziecie mogli to kupować.
Nie - to nie są wszystkie przedmioty itp. dostępne na forum, to tylko startowe przedmioty.
MACIE DO ROZDYSPONOWANIA: 8 punktów Mieszczanie +1 Szlachta +2 Arystokracja +3
ew. za dobrą jakościowo KP można dostać od Administracji bonusowe 1-2 punkty.
Wybierajcie mądrze to co przyda się waszej postaci w jej profesji itp. na początku gry w trakcie wtyk, czy misji czy ogółem!
Polecamy wydać wszystkie punkty, bo one przydają się TYLKO przy zakładaniu ekwipunku - nie później.
Nie można robić ekwipunku w częściach - albo go ukończycie, albo jest w budowie i go nie ma, bo gdy już napiszecie, że gotowy, rzucicie na wierzchowca itp. to nie ma, że za kilka tygodni obudzicie się, że macie jeszcze punkty do wydania.
- Pamiętajcie, że dostajecie na start darmowy plecak w "Zestawy"!
- Rzut na wierzchowca (w trakcie pisania NOWEGO posta pod tematem ekwipunku rzucacie kością "Wierzchowiec")
- Rzut na pupila egzotycznego - chyba, że wolicie zwykłego lub brak! (w trakcie pisania NOWEGO posta pod tematem ekwipunku - może być ten sam post, w którym rzucacie na wierzchowca - rzucacie kością "Mini-Powodzenie k6")
Pancerz to coś czego potrzebuje każdy, kto pragnie zaznać przygód w szerokim świecie. Nawet najcieńsza stal czy skóra niekiedy może uratować życie, zatrzymując grot strzały czy powodując ześlizgnięcie się ostrza. Czasem nawet osoby rzucające czary porzucają swe wygodne szaty na rzecz lekkich odzień ze skóry czy grubszego materiału, poświęcając swobodę ruchów i zyskując dodatkową obronę. (c)
Wprowadzenie doskonale informuje nas, że chociaż zbroje bywają przydatne, to nie każdy musi je nosić. Jeśli nie szukacie przygód, zwady i niebezpieczeństw, a zajmujecie się spokojnie swą profesją, zbroja jest wam zbędna - wszach nie każdy chłop/mieszczanin itp. biega w zbroi. Byłoby to wręcz dziwne!
Rozróżniamy kika rodzajów zbroi: • Pancerz Lekki - Za mocno nie chronią, ale też nie są zwykłymi szatami, a do tego zapewniają swobodę ruchów. • Pancerz Średni - Pośrednie między lekkimi i ciężkimi. Często mają trochę skóry i metali na przemian, nie są najlżejsze, ale i nie ograniczają całkowicie ruchów. Lubią je łowcy, myśliwi itp. • Pancerz Ciężki - Najczęściej dla rycerzy i ciężkich zbrojnych. Są mocne i wytrzymałe, ale i ograniczają swobodę ruchów.
Wszelkie stragany i kramy pełne są najróżniejszych rodzajó broni. Od ciężkich, lecz wytrzymałych młotów podziemnych, poprzez eleganckie szlachetne miecze, a kończąc na zwyczajnych wyrobach. Każdy "poszukiwacz przygód" potrzebuje jakiegoś oręża, którym zetnie poszukiwaną głowę bądź powali groźną bestię. (c)
Prawda jest jednak taka, że chociaż jakakolwiek forma oręża - chociażby sztylet, nóż, czy sierp - jest niezbędna w życiu każdej postaci, czy to medyka, czy dyplomaty, czy skryby. Warto, więc nie olać tego działu.
Poniższe grupy broni: • Broń Dystansowa - Łuki, kusze, proce, to główne rodzaje broni dystansowej. Dzielą się pod względem zasięgu. Krótki zasięg to ok 12-24 metry. Zwykły to ok 18-36m. Długi zasięg to 24-48m. Trafiają się też rzadkie/epickie bronie z zasięgiem 30-60m. Zasięg zależy też od siły postaci - do łuków refleksyjnych nie trzeba być aż tak silnym. • Broń Jednoręczna - Do dzierżenia jej potrzeba jednej ręki - druga może być wolna na drugą broń/tarczę lub po prostu być pusta. • Broń Oburęczna - Aby władać taką bronią, trzeba trzymać ją obiema rękoma. Wymaga też często sporo siły. • Broń Miotana - To niewielkich najczęściej rozmiarów broń, którą rzuca się w przeciwnika. W zwarciu na niewiele się zdaje. • Amunicja - Bez amunicji nie postrzelacie z broni dystansowej.
Pamiętaj, że to nie są bumerangi. Jeśli nie chcesz stracić tej broni, odzyskuj ją zawsze po użyciu! Na starcie to jedyna broń miotana dostępna do wybrania.
Kosztuje: 1 punkt
Kod:
<a target="_blank" href="https://i.imgur.com/HxF8w2C.png">Nóż do Rzucania</a>
Kosztuje: 1 punkt
Kod:
<a target="_blank" href="https://i.imgur.com/pFGiqsf.png">Toporek do Rzucania</a>
<a target="_blank" href="https://i.imgur.com/JqH2yQn.png">Łańcuch z Ciężarkami</a>
Amunicja:
Na starcie można brać tylko poniższe ilości amunicji. Większe zestawy kupicie potem w sklepie/zdobędziecie gdzieś/dorobicie. By nie tracić amunicji zbyt szybko, polecamy "odzyskiwać" ją w trakcie wydarzeń.
W wielu profesjach, czy nawet mieszkając w domu w środku miasta, przedmioty bojowe mogą się niezwykle przydać. Dla jednych jako zabezpieczenie mieszkanka, dla innych sposób na upolowanie grubego zwierza. Zastosowań jest wiele.
Niektóre przedmioty mają jedno zastosowanie, a inne mają ich wiele lub nieskończoną ilość, o ile się nie zepsują. Niektórych jest bardzo wiele rodzajów, a inne mają podział głównie pod względem rozmiaru.
Rodzaje bojowych przedmiotów: • Sidła - zastawiane najczęściej na zwierzynę, dzielą się głównie na małe, średnie i duże; • Granaty - wszelakiej maści, wybuchające kule lub kulopodobne przedmioty o wielu różnych efektach specjalnych; • Bomby - zwyczajnie robiące "bum", powodujące sporo hałasu i sporo bólu, są małe, średnie i duże, ale bywają też prowizoryczne przedmioty do wybuchów; • Pułapki - o wielu różnych zastosowaniach lub cechach.
Ktoś mógłby rzec, że eliksiry, maści i wszelkie inne mikstury to kwestia magii i cudownych zdolności. Nie. W większości są to specyfiki alchemiczne, które przydają się każdemu. Jedni korzystają z leków, inni z trucizn i narkotyzujących substancji, ale każdy, dosłownie każdy ich potrzebuje.
Drogi graczu, ty również nie zapomnij o miksturach. Nie musisz ich brać wielu - są do kupienia też w grze, lub zdobycia np. u medyka, handlarza itp. Niemniej nie zacząć gry z pewnymi miksturami to wielki błąd.
Miksturki na różne rzeczy: • Lecznicze - różne specyfiki, które mają wspomóc proces leczenia, gojenia się ran itp. • Trucizny - substancje trujące, najczęściej doprowadzające do chorób, obrażeń lub śmierci, np. mikstura antykoncepcyjna to też poniekąd trucizna; • Wspomagające - mogą wspomagać np. wytrzymałość, lub odporność itp. • Szkodzące - coś co pomaga może też szkodzić, niektóre specyfiki szkodzą w dużych lub małych dawkach, niektóre nawet uzależniają; • Inne - cała masa różnych balsamów ochronnych, np, dla niektórych ras źle znoszących słońce itp.
Mikstury:
Kosztuje: 1 punkt
Kod:
<a target="_blank" href="https://i.imgur.com/imme6A9.png">Wywar na Gojenie Ran</a>
Magia tego świata i wszystkie udogodnienia oraz rozwój technologiczny zależą od kryształów. Pragnąc władać mocą, rzucać niesamowite zaklęcia, lub warzyć mikstury, trzeba siłą rzeczy posiadać kryształy.
Nie każdy zaczyna rozgrywkę z kryształami. Większości z Was nie opłaci się wykupienie ich do ekwipunku, chyba, że wasza postać włada mocami itp. Będziecie w stanie kupić je na fabule w różnych wariantach ładunków i żywiołów.
Zasady posiadania kryształu na starcie: • Poniżej wypisane są wyjątki, które postaci mogą wykupić kryształy taniej niż są wypisane; - Posiadający Moce - Każdy gracz, którego postać włada mocami, może jeden kryształ swego żywioły dostać za jedynie 1 punkt. Każdy kolejny kryształ kosztuje tyle ile na dole w rozpisce; - Mityczni - Postaci tej rasy mogą również na start dostać jeden z kryształów odpowiadającego im żywiołu, ale nie za 1, a za 2 punkty. Każdy kolejny kryształ kosztuje tyle ile na dole w rozpisce; - Zaklinacze/Alchemicy - Osoby, których profesja również wykorzystuje kryształy mają zniżkę na kryształy i każdy kryształ kosztuje ich: X punktów.
Zestawy to najczęściej niewielkie plecaki czy worki, które przechowują szereg narzędzi i przedmiotów, mających na celu wspomożenie pracy danej profesji. Jest to dział wciąż otwarty - nowi gracze i profesje mogą sprawić, że zestawów przybędzie. Każdy zestaw ma określoną ilość przedmiotów, z których niektóre są permanentne, a niektóre mają X użyć.
Podczas, gdy na fabule służą tylko klimatycznemu pisaniu, tak na misjach, eventach, czy wtykach, mogą odegrać ważną rolę. Można też zgubić czy zniszczyć/zużyć niektóre z elementów zestawu i trzeba je potem uzupełnić u Tajemniczego Kupca lub u Gracza Handlarza poprzez kupienie nowego zestawu lub uzupełnienie go o brakujące przedmioty. Wątpicie w przydatność zestawu? To wpadnijcie do dziury i spóbujcie wydostać się bez pomocy liny. Albo rozpalić ognisko bez krzesiwa.
O Zestawach i ich Używaniu: • Permanentne przedmioty - nie mają obok nazwy ilości użyć; • Zużywalne -||- - mają obok nazwy w nawiasie liczbę użyć, np. (3/3); • Zużywanie się przedmiotów - najczęściej zależy od tego ile razy użyjemy tego w misjach/eventach/wtykach, albo od tego ile razy dany przedmiot zostanie zniszczony (np. wytrych); • MG najczęściej pilnuje by powiadamiać gracza o tym, że w danym wydarzeniu coś zostało zniszczone/wykorzystane.
Plecaki - Obowiązkowo dla Każdego:
Na start każdemu przysługuje plecak - ale jeśli chcecie inny niż standardowy, to musicie kupić go za punkty. Do plecaka wybieramy z przegrody niżej przedmioty, aby wypełnić miejsca w plecaku (ergo nie płacicie za nie punktami). P.S. Możecie wziąć tylko jeden plecak - nie bierze się kilku!
Rycerze na białych rumakach i innych wierzchowcach, galopujący przez wzgórza i doliny. Jakież to romantyczne i wzniosłe. No ale by tak było, wpierw trzeba wylosować takiego konika, prawda?
Każdy gracz na starcie ma szansę wylosować sobie wierzchowca - większość z nich jest bardzo zwyczajna i nie ma w nich nic nadzwyczajnego - tak, w jednorożcach i pegazach teoretycznie też nie. Niemniej jeden na piędziesiąt kart w stajni, jest nieznanym patatajem, który jest jedynym na forum. Za każdym razem, gdy ktoś takiego wylosuje, ów rzadki rumak jest zmieniany na nowego.
Co możemy wylosować na start: • Nic - wielką pustkę • "Śmiechowego" patataja, czyli kucyka lub osiołka • Konie kilku różnych ras (np. arab, shire, barb itp.) • Dzikiego mustanga do oswojenia • Jednorożca lub pegaza • Tajemniczego, niezwykłego rumaka do oswojenia i zbadania
Wylosowany wierzchowiec określa "rasę" ale nie wygląd - sami możecie sobie wybrać obrazek wyglądu i wrzucić w ekwipunek:
Kto nie lubi wieczorem siąśc przy kominku i pogłaskać kota, albo nauczyć swego sokoła przynosić nam pocztę? Jak raźniej wędruje się z psem u boku, albo wieczorami tuli do miękkiego, zwierzęcego futra? Każde zwierzę przydaje się nam w życiu, albo jako towarzysz albo... w innych celach.
Możecie zacząć grę z pupilem, ale są to zwykłe zwierzęta, a także nie możecie brać trujących i dziwnych stworzeń - poniżej macie wytyczne, co możecie wziąć na start.
Rodzaje pupili na start: • Domowe - dostępne dla wszystkich postaci. • Egzotyczne - jedynie Szlachta i Arystokracja może je posiadać. Aby sprawdzić czy mogą posiadać takie stworzenie, muszą rzucić k6 na powodzenie (1-3 nie ma pupila, 4-6 jest pupil). Jeśli rzut nie wyjdzie to nie mogą wziąć już domowego pupila!
Gracze mogą użyć sobie własnych obrazków pokazujących wygląd i kolorystykę pupila!
Forum Raashtram nazwę ma ku czci Flamberga, jest jednak autorskim dziełem twórców forum. Zawartość Raashtram należy do twórców i graczy, z kolei większość grafik, kodów itp. nie jest naszego autorstwa.