Jeśli tylko zapragniesz, świat Raashtram stoi przed Tobą otworem. Może zechcesz zostać mym Władcą? Nie obawiaj się, jeśli władza to nie to czego szukasz, to możesz przewodzić szlacheckiej rodzinie, prowadzić lokalny biznes, albo może... poszukasz miłości? Jeśli to za mało to mój brat próbuje imponować kobietom swymi wyczynami i przygodami, więc możesz jego wysłuchać.
Och... wybacz o Pani
Twa uroda onieśmiela nawet tak dzielnego rycerza, jak ja. Chcesz posłuchać o mych wyczynach? A może sama poszukujesz przygody? Moja siostra opowiada o spokojnym życiu poświęconym rodzinie i pracy, ale dla mnie życie to przygody! Odkrywanie nowych stworzeń, badanie każdego zakamarka Raashtram i świata poza nim! Walka z piratami, potworami i innymi stworami, które zagrażają tym ziemiom! Nie zwlekajmy dłużej, znalazłem już idealne miejsce na naszą wspólną przygodę.
Większość tych rang przyznaje Władca, więc istnieje też możliwość, że z czasem pojawi się ich więcej.
• Opiekun Sfery [1 na sferę] Doradca polityczny władców, w którego interesie jest dobro sfery, którą się opiekuje. Wspiera Władców ras danej sfery, a także próbuje sprawić by utrzymywano w niej pokojowe stosunki.
• Władca [1 na główną rasę (oprócz Mitycznych)] Polityczny przywódca całej rasy bez podziału na poszczególne odmiany. Stoi na czele państwa. Władza nie jest dziedziczna. Nie tworzymy dzieci władców, ani ich rodzin - chyba, że są spokrewnieni, czy powiązani z Władcami poprzednimi. Mogą pisać NPC Strażą, Gwardią, służbą, doradcami itp. (Mityczni posiadają ArcyMistrza lub ArcyMistrzynię).
• Arcyksiążę/Arcyksiężna [1 na każdą podrasę (oprócz Mitycznych)] Odpowiadający przed swym Władcą, przywódca danej odmiany, który dowodzi za pozwoleniem Jego/Jej Wysokości swymi ludźmi. Tak jak u nas mamy Prezydenta kraju i poszczególnych miast, tak samo jest tutaj. (Mityczni posiadają Mistrza lub Mistrzynię).
• Arcykapłan [2 na sferę] Duchowni pilnujący rozwoju religijnego, kulturowego oraz przekazywania wartości danej rasy na kolejne pokolenia. Nauczają i głoszą słowa bóstw.
• Strażnik Portalu [2 na sferę] Opiekują się portalami sfery i strzegą porządku w ich granicach.
• Generał [1 na rasę] Pod ich rozkazami jest całe wojsko.. Straż, Gwardziści oraz przewodzący nimi Dowódcy. To oni są przewodzą siłom zbrojnym królestwa.
• Nadworny Medyk [1 na rasę] Główny medyk królestwa, służący przede wszystkim Władcy.
• Szpiegmistrz [1 na Władcę] To oczy i uszy Władcy. Ktoś jak Skrytobójca i cień, który dba o dobro swego Władcy i pilnuje jego interesu i bezpieczeństwa z ukrycia, a także sprząta za niego brudy itd.
• Badacz Kryształów [1 na sferę] Badają kryształy, znajdują nowe złoża, pomagają w kreowaniu ich i rozprowadzają po wszystkich sferach. Podlegają często pod nich Naukowcy, Alchemicy, Wynalazcy.
Istnieje możliwość pojawienia się innych rang rasowych w miarę postępu gry.
• Uskrzydleni: Spowiednik [1] Z racji miłowania pokoju, zawsze jeden osobnik zostaje wyznaczony przez Władcę, aby nieść słowo pokoju i pomagać zażegnać spory. Umiejętność: rozpoznanie kłamstwa i dyplomacja
• Szlachetni: Koneser [1] Doskonali handlarze zawsze wiedzą, co kupować i gdzie sprzedawać. Jeśli ktoś jest bogaty to z pewnością właśnie taki osobnik. Jeden z najbogatszych - niekiedy nawet bogatszy niż Władcy. Umiejętność: wycena i handlowanie się
• Chimery: Druid [1] Miłość do natury i wszystkiego, co wydała ona na świat, jest cechą charakterystyczną Chimer. Dlatego też wybierają zawsze jednego z nich, aby prowadził ich i inne rasy i pokazywał im drogę do życia w pokoju z naturą. Gdy trzeba jest mścicielem mszczącym się za krzywdy wyrządzone florze i faunie. Umiejętność: posłuszeństwo zwierząt i znajomość natury
• Ludzie: Wielki Wynalazca [1] Od pojawienia się Gethów, Ludzie stali się ciekawscy. Dlatego Wynalazca bada to, co niewyjaśnione, igra z życiem i śmiercią, bawi się w boga. To Wynalazca tworzy Cyborgi i bez jego wiedzy czy pomocy, zrobienie z człowieka żywego, zdrowego Cyborga, który nie stanie się Gethem, graniczy z cudem. Umiejętność: znajomość technologii Gethów i języka Gethów
• Lykantropy: Wielki Łowczy [1] Bycie myśliwym to nie jest niespodzianka dla Lykantropów. Ale nie każdy może być Wielkim Łowczym. Ma on największe trofea i osiągnięcia na koncie, a niekiedy sami Władcy zapraszają go na polowania. Umiejętność: tropienie i znajomość natury
• Mityczni: Arcymit [1] Mistrz magii, czarów i kryształów. Umiejętność: dwie dodatkowe moce jeśli Czaropis lub żywioły jeśli Żywioł
• Atlanci: Tryton [1] Ulubieniec ławicy i faworyt władcy. Tylko mężczyzna może być Trytonem, bo tylko oni mogą walczyć o serce kobiet i chwałę swego władcy. To czempion, chociaż wśród istot z powierzchni niedoceniany. Na lądzie nosi trójząb otrzymany od władcy jako trofeum. Umiejętność: hipnotyzujący śpiew i niewrażliwość na słońce
• Tytani: Barbarzyńca [1] Najsilniejszy wojownik, który wielokrotnie zwyciężał na arenach. To czempion nad czempionów, którego imię znane jest nie tylko wśród swoich. Na jego usługi mogą sobie pozwolić jedynie niezwykle bogaci, ale jego lojalność pozostaje zawsze wśród Tytanów. Umiejętność: ogromna siła i wielka wytrzymałość
• Wampiry: Palownik [1] Osobnik, który zasłynął z brutalności i niezwykle owocnych łowów. Wiele ofiar na koncie, zdobycie szacunku wśród swych rodaków i długa lista zastraszeń, doprowadziły tą personę do tak szanowanego i wygodnego stanowiska pełnego bogactw, przywilejów i wygody. Umiejętność: umiejętność oczarowania każdej rasy i hipnozy
• Widma: Nawiedzony [1] Dowcipniś jakich mało. Potrafi doprowadzić nawet swych rodaków do obłędu, a co dopiero innych. Okrutne i złośliwe psikusy na koncie to dorobek wielu lat bycia zmorą ludzi. Imię tego osobnik budzi lęk w ludziach i powoduje płacz u dzieci. Umiejętność: przerażenie drugiej istoty i odczytanie obaw
• Demony: Behemot [1] Uosobienie cierpienia i okrucieństwa. Matki straszą nim dzieci, a podróżnicy mówią, że niegodziwcy po śmierci trafią w jego objęcia. Trzeba być doprawdy bezwzględnym i iść do celu po trupach aby móc zaskarbić sobie tak czarujące komplementy. Nic dziwnego, że to ulubieniec Władcy w podejmowaniu wyborów i jego czempion. Umiejętność: brutalna siła i zesłanie cierpienia
Forum Raashtram nazwę ma ku czci Flamberga, jest jednak autorskim dziełem twórców forum. Zawartość Raashtram należy do twórców i graczy, z kolei większość grafik, kodów itp. nie jest naszego autorstwa.